Bianco, Rosso E... (1972)

Alternatieve titels: White Sister | The Sin

Italië / Frankrijk / Spanje

geregisseerd door Alberto Lattuada
met Sophia Loren, Adriano Celentano en Fernando Rey

Nadat haar geliefde bij een brand omkwam besloot een jonge vrouw om non te worden. Als ze bij een ziekenhuis gaat werken wordt ze constant geconfronteerd door een communistische man die niet ziek is, maar wel al twee jaar in een van de ziekenhuisbedden woont, omdat de communistische partij dit toestaat. De non en de communist botsen, totdat de man verliefd wordt op de non.

avatar van The One Ring
Ah mooi, hij is eindelijk toegevoegd en ik kan stemmen. Dankjewel Purmerend

Verder is dit niet al te best. Het verhaal boeit voor geen meter en lijkt vaak niet te kunnen kiezen tussen komedie en drama. Het is allemaal niet serieus te nemen, ook al zou de film dat graag willen. Loren is acceptabel in deze rol, maar Celentano is een verschrikking. Hij speelt echt zeldzaam slecht. Daarnaast beleefd regisseur Lattuada er volgens mij plezier in om inentingen (het liefst in billen) te filmen, want de film stikt ervan. Voeg daaraan toe dat mijn dvd alleen de mogelijkheid had om de film in de Engelse taal te bekijken en ik een sterk vermoeden heb dat de film oorspronkelijk Italiaans gesproken is. Al met al niet de moeite waard om te bekijken. En dan druk ik me nog zacht uit. Werkelijk niets boeiends te zien hier.