Assassination of a High School President (2008)

Alternatieve titel: The Assassination

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Brett Simon
met Mischa Barton, Bruce Willis en Reece Thompson

Een ambitieuze journalist wordt ingehuurd door het populairste meisje van haar school (Mischa Barton) om erachter te komen wie er toetsen heeft gestolen uit de kluis. Maar door dit op te lossen komt er een veel groter mysterie boven water.

avatar van edejong
Deze film schijnt best aardig beoordeeld te zijn op de festivals waar hij gedraaid heeft.

Eerst de trailer maar eens afwachten.

Kevin13
kijk er in elk geval naar uit, nieuwe film met Bruce Willis !

Hankieh
Kan nog niet echt een trailer vinden

avatar van dumble
wel lachen, beetje voorspelbaar, bruce willes speelt koning. oja en lekkere wijven natuurlijk , altijd een pluspunt

avatar van De Knip
Een film noir-achtige comedy, waarbij de cynische/sarcastische dialogen too many waren. Te veel vh goeie, zodat deze komedie - wat mij betreft - niet uit de verf kan komen. Wat dan ook resulteert in te weinig echt grappige momenten:

***

avatar van ralfsjam
niet zo veel aan, highschool gedoe voor pubers.

Highschool met een whodunnit-plot. Leuk voor sommigen, maar mij boeide het niet en na half uurtje werd ik echt moe van het kijken naar deze film. Niet zo goed als de imdb-ratings je doet denken..

Goede film. Het is wel meer drama dan komedie. Ik heb geen enkel keer moeten lachen. Verhaal was goed. Zo wat andere rol voor Bruce Willis. Mischa Barton vond ik goed spelen. Half weg de film wist ik wel al ongeveer hoe het ging aflopen.

avatar van Ajax&Litmanen1
Waarom staat er hier op Moviemeter als genre aanduiding komedie? De film is exact 0,0 komedie. Drama zou passender zijn.

Met drama omschrijf ik overigens ook meteen deze film. Wat een doodsaaie, oninteressante film is dit geworden zeg. Ik kan alleen de prima bijdrage van Bruce Willis noemen (die overigens veel meer screentijd had moeten krijgen!) maar verder was dit enorm vervelend. Er gebeurde weinig en wat gebeurde was echt niet boeiend.

Verder kan ik ook weinig over de film vertellen behalve dat je hem dus niet moet gaan kijken. Laat je niet in de maling nemen als je denkt dat dit een lachfilm met Bruce Willis zou zijn.

weinig gelachen

avatar van pmdk
http://i194.photobucket.com/albums/z262/pmdkalbum/AssassinationofaHighSchoolPresident.jpg is toch een mooie plaatje he of mag ik dat niet

vond de film redelijk maar met bruce had ik er toch meer van verwacht ik geef ff geen punten omdat het mijn idee is van een film en ik vond het zeker geen komedie

avatar van Skrean
Bruce willis was hilarisch, regie was verder goed, camerawerk etc. Geheel had toch ietsje gewaagder gemoger naar mijn idee.
Mischa barton is een lekker wijf en niet meer dan dat. Hoofdrol was wel ok.

een komedie zonder lachen. maar toch genoten van deze film..

Ik heb net even de trailer bekeken en het lijkt me wel een leuke film om naar te kijken. Bruce Willis heeft vele hit films op zijn naam staan dus ik denk dat dit een aardige film is.

avatar van eppy
ik snao niet dat mensen niet kunnen lachen om deze film, ik heb juist krom gelegen.

avatar van erpunited
Ik vond de film prima weg kijken. Heb me redelijk vermaakt. Ik vond het acteerwerk niet zo denderend. Ik heb ook niet echt hoeven lachen maar had me wel prima vermaakt

avatar van Altijdklagen
erg leuke who-done-it.

Acteerwerk is soms een beetje over the top, maar ach, da kan de film wel hebben. en er zitten een aantal erg grappige scenes in. zoals eppy al zegt, ik heb ook krom gelegen.

aanrader

avatar van DiKKe_OsCaR
Film met lekkere, over the top momenten. Daar kan ik wel van genieten. Bruce Willis speelt een mooie ex-militair die op geheel eigen wijze de High School runt.

De nerdie hoofdrolspeler wordt aan alle kanten belachelijk gemaakt, maar wordt uiteindelijk toch opgenomen in een groep vol gekken.

Het verhaal is ook best leuk, al moet je het allemaal met een korreltje zout nemen natuurlijk. De film duurt ook anderhalf uur, en dat is precies genoeg.

avatar van MovieHolic
Redelijke film, niet doorsnee dat maakte het prima te kijken.
Mooie dames!
Jammer van Willis, hij was absoluut niet in zijn element, de rol past niet bij hem.
Al met al een vermakelijke film met leuke plotwendingen maar niet goed genoeg om uit te blinken.

avatar van witboek
Redelijke flopper de flop, ben blij dat hij gedaan was.

avatar van mikey
Verschil tussen all the pres men en dit is dat deze film zo vaak doodvalt voor flauwe grapjes en onzInnige scenes, en wat clichematige plottwists dat ik het simplistische verhaal niet eens meer kon volgen.

avatar van hendrikjanjansen
Een hele verademing na al die doorsnee highschool films die te flauw zijn voor woorden. Als je dat zoekt, kijk deze dan niet. Deze film is een stuk zwartere, weirder en ook stukken beter. Ik kon er erg om lachen, maar als 21 Jump Street jou idee van humor is, dan kan je hier waarschijnlijk niet mee uit de voeten.

Degelijk gemaakt, alhoewel hij nergens echt bovengemiddeld is. Ik heb me er prima mee vermaakt.

ramonbrenda
ik vond dit echt een slechte film niet wat ik van bruce willis gewend bent niet het uitkijken waard

avatar van Aapje81
Op zich heeft deze film best een aardig uitgangspunt. Het doet denken aan de serie Bored To Death gekruist met de zoveelste High School film. Daar tussendoor lopen dan Mischa Barton (voor de looks) en Bruce Willis (voor de humor). Het verhaaltje boeit net genoeg om te blijven kijken maar is toch ook weer net wat te irritant om goed te vinden.

Wat me echter het meeste bij zal blijven aan deze film is het sterke nummer The Funeral van Band of Horses.

Gemiddeld

avatar van Decec
Een goede komedie/misdaad/mysterie film...
Goed verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Bruce Willis...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Af en toe te snel camerabeweging...

avatar van Noodless
Eigenlijk een rare film die op zich niet zo veel voorstelt, maar toch voldoende entertainment weet te bieden. Dit is te danken aan het mysterieuze plot die de high school toch anders weet te benaderen en de sympathieke, naïeve hoofdrolspeler die het raadsel probeert op te lossen. Daarbij een alles of niets rol van Willis die hier min of meer een komische rol vertolkt. Je houdt ervan of niet. Mischa Barton kon me ook wel bekoren qua vertolking en verschijning. Goeie film is natuurlijk iets anders, maar ik heb me zeker niet verveeld. 6/10

Geweldige film, ik kijk deze film al jaren, ik kijk het steeds opnieuw. De dark-humor is gewoon geniaal, alsof het highschool-leven opeens serious business is. Bruce Willis rol als een autoritaire directeur is hierbij centraal.

avatar van Shadowed
Prima.

Wel bijzonder laag beoordeeld hier op MovieMeter, want ik vind dit eigenlijk nog best een prima filmpje. Misschien wel iets te gehaast, waardoor het nooit zo'n film kan zijn waarbij je op een compleet ander spoor wordt gezet eigenlijk.

Thompson is best aardig als nerd. Hij is nog jong hier, en laat best zien dat hij wat aankan met acteren. Als nerd is hij al prima, maar soms als hij ook echt wat mag laten zien kan hij best uithalen. Barton staat er inderdaad voor de looks, maar ziet er ook best goed uit.

De film verloopt best vlot. Qua komedie is het niet al te best, vond de rol van Willis net iets te onwerkelijk en overdreven. Alhoewel Willis zelf best lol lijkt te hebben in zijn rol, past het eigenlijk gewoon niet helemaal in deze film waardoor het lijkt alsof er 2 soorten films in 1 film zitten.

De mystery is niet al te boeiend, en het verloopt iets te haastig en pakt te slordig uit waardoor het nooit echt een topper kan worden helaas. Maar het blijft best fris en verveelt nergens. Vooral omdat de dommige komedie nooit de overhand neemt.

Een brave film, die weet te vermaken. Veel meer is deze film niet en wil waarschijnlijk ook niet bepaald veel meer zijn. Best vermakelijk op zijn tijd.