Ba Jue (1979)

Hongkong
Actie / Avontuur

geregisseerd door Hsueh Li Pao
met Feng Hsu, Wai-Man Chan en Danny Lee

Voor de veilige transport van waardevolle goederen zoals juwelen en geld, wordt standaard een groep gewapende escorten ingehuurd. Wanneer er onverwachts één van de transportwagens wordt aangevallen en beroofd door een mysterieuze bandiet, is heel de regio in rep en roer. Er wordt een hoge prijs uitgeloofd maar er worden steeds meer gewapende escorten overvallen. Eén van de kenmerken van de onbekende bandiet is dat er niemand in leven wordt gelaten. De zus van Wu (Feng Shu), een van de slachtoffers, neemt de taak van haar broer over wanneer een rijke cliënt haar inhuurd voor de transport van een kist met prijsloze juwelen en beeldjes. Nieuws verspreidt zich echter snel en verscheidene personen, waaronder de mysterieuze bandiet, gaan in de achtervolging, op jacht naar de schat.