First Sunday (2008)

Komedie / Misdaad

geregisseerd door David E. Talbert
met Ice Cube, Katt Williams en Tracy Morgan

Durell en LeeJohn zijn naast beste vrienden, stuntelende kleine criminelen. Ze vernemen dat ze snel $17.000 aan schuld moeten betalen, anders verliest Durell zijn zoontje. Wanhopig bedenken ze een plan om de plaatselijke kerk te beroven. Dit leidt er toe dat ze de nacht in het Huis van God moeten doorbrengen en meer te verduren krijgen dan ze verwacht hadden.

middelmatig en cliché film *2,5

RippedBone Dog
zolang chris tucker er niet bij is valt er weinig aan te beleven.
Tracy Morgan heeft totaal geen humoristische instelling.
De film wil te veel in de buurt van friday komen en dat komt ie bij verre niet.

Cliché-matig, feelgoodmovie tja...

Niet hoogstaand, wel leuke momenten.

vond deze film nix aan. Vond de grappen niet lachwekkend, had er echt meer van verwacht.

avatar van OlafK
Makkelijke film voor een avondje. Niet echt bijzonder... Zeer zeker niet kopen, hooguit huren!

avatar van Angel24
Simpele film, niet teveel bij nadenken
Veel cliches en Tracy Morgan zet hier wel een heeele slappe rol neer.

avatar van napoleon84
IK heb het wel voor kate william dus kga hem straks eens bekijken. Kgeef uiteraard feedback erna

avatar van Arabyus
Begon wel leuk maar laterna werd tie echt boooooooring.

avatar van kanjertje
Vrij flauw komedie.
Zwarte humor.
Zo zijn er twaalf in een dozijn

kanjertje schreef:
Vrij flauw komedie.
Zwarte humor.
Zo zijn er twaalf in een dozijn

joh, bizar als zwarte de hoofdrol hebben. wist ook niet wat ik zag
wat had je dan verwacht jim carrey humor?
en het soort humor kon je vantevoren ook wel verwachten als je naar dit soort films kijkt. beetje dom dat je dan alsnog gaat kijken en vervolgens jezelf laat afknappen, maar goed

ot: was wel leuk om een keer te zien, af en toe wat leuke momenten

avatar van M.Goodkat
Jullie vergeten ook eigelijk de principe van de film 'familie?'

Rdelijke film dat geschikt is om ff in de middag te kijken met het gezin. Ik had veel meer grappen verwacht, vooral van Katt Wiliams.

avatar van glimmerman2000
Zucht!

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Troep van de onderste plank.

Ten eerste valt er om deze komedie niet te lachen. Ten tweede is het verhaal erg clichématig en voorspelbaar. Ten derde wordt er nog even een mierzoete moraal ingeflikkert en ten vierde duren de 96 minuten véél te lang.

Cube moet zich schamen. Slecht.

avatar van timmaah
Leuk idee maar wat een reteslechte film.
Het stuk in de kerk brengt nog wel wat leuke stukken met zich mee maar in het algemeen niet meer waard dan een 1,5!

totaal andere film dan ik in eerste instantie dacht, ik dacht toen ik deze film begon lekker even weer lachen anderhalf uur om ice cube en zijn rare streken. dit viel toch even tegen!

ik denk dat hier de verkeerde genres aan vast gekoppeld zitten.. dit is zeker geen misdaad/komedie. dit is eerder een drama met een boodschap die er gebracht moet worden. wel zitten hier een aantal leuke stukken in!

familie staat hier gewoon centraal en het is natuurlijk heel moeilijk om over zo'n drama komedie te draaien! wel moet ik verder zeggen dat het acteerwerk naar mijn idee goed was!

avatar van lil'angel
Hilarische film!

Morgan is/was niet grappig maar is/was zwaar irritant. Heb nergens echt om moeten lachen.

Van al die cliche's die om je oren vliegen zijn er een paar toch wel mooi in beeld gebracht.

Naja, zo erg als Are We Done Yet was deze niet. Cube begint steeds beroerdere films te maken. Films als Boyz In The Hood, Friday, Next Friday waren nog wel leuk.

Vond hier niet zo heel veel aan. Hoopte op een leuke partij humor, maar dat viel helaas vies tegen. Zeker Morgan probeert grappig over te komen, maar slaat plank na plank mis. Ice Cube's personage werd geïntroduceerd als een intelligent persoon, maar van die hoge SAT score was niets te merken in de film. Daar heb ik me ontzettend aan lopen ergeren.
De bijrollen voelden ook veel te geforceerd aan, waardoor ook deze nergens grappig werden.
Mooi voorbeeld van gemiste potentie.

avatar van Elchapo
Idd een cliché film dat neemt echter niet weg dat ie zeker wel grappig was en een boodschap had.natuurlijk Lang niet zo goed als de Friday reeks maar ok. 3.5 stars.