Underground (2007)

Verenigd Koninkrijk
Actie

geregisseerd door Chee Keong Cheung
met Mark Strange, Nathan Lewis en Joey Ansah

In een maatschappij waar voyeurisme en agressie schering en inslag zijn, vindt een nieuwe hyper-gewelddadige vorm van 'reality entertainment' een vruchtbare bodem. Op geheime locaties gaan vechtjassen elkaar te lijf tot het bittere einde. De gevechten worden gefilmd en gepubliceerd op het internet voor een select publiek. Tijdens een geheim toernooi staan twaalf vechters van uiteenlopend pluimage tegenover elkaar. De winnaar gaat naar huis met 500.000 pond. Iedere deelnemer heeft zo zijn eigen redenen om mee te doen. Gewoon voor de kick of voor een uitzicht op een beter leven. Het maakt niets uit, het zijn allemaal pionnen in een extreem amusementscircuit waar geen regels gelden. Een zekerheid, de buit wordt niet uitgedeeld. Wie niet tot het uiterste gaat delft het onderspit.

avatar van Brianna
Heeft naar mijn idee its weg van Batle Royal, en The Condemned.

En Dead or Alive.

idd, doet me denken aan The Condemned, en binnenkort misschien Tekken

ahmed123
niet slecht vond het een pracht van een film egt schitterende actie

dit lijkt me een leuke harde aktie film.
maar heeft iemand een trailer of andere informatie over deze film?
want ik kan er niks over vinden.

avatar van frisseflo
4.25 sterren voor deze film? ik ben niet echt een actieve moviemeter gebruiker maar nu snap ik waarom mensen stemmen.
Persoonlijk vind ik deze film een ster of 2 waard. het liefst zou ik er 0 geven om het gemiddelde wat realistischer te maken maar dat is niet helemaal de insteek van het geven van beoordelingen denkik...

Er wordt in deze film bizar slecht geacteerd. Vooral die 'presentator' speelt verschrikkelijk. Ook is duidelijk te zien dat er sprake was van een ontzettend beperkt budget voor deze film. De decors/settings waren zo ontzettend simpel. Verder vond ik de actie- en vechtscenes niet origineel of hard genoeg om me te vermaken. De hele film komt mij nogal knullig over, vooral het publiek dat naar de gevechten staat te kijken...

avatar van ManuelGnR
Wat ik hierboven lees doet mij ook heel sterk denken aan The Condemned..

avatar van Draconian
Trailer op Youtube http://www.youtube.com/watch?v=3Pt4MIV5btU
Ik ga van de week kijken naar de dvd.

avatar van Draconian
Ik vond het echt een baggerfilm. Slecht en goedkoop in elkaar gezet.
Vooral die monk die de gevechten presenteerde was bar slecht.

prachtige film! Beter was als ze alle gevechten achter elkaar af lieten spelen zonder dat shit verhaal erbij.

avatar van bisse
Als ik dit soort films ga kijken dan weet ik precies wat ik ongeveer te zien ga krijgen en dat is een billige B-film....wat ook wel eens leuk kan zijn.
De opzet van de hele film is al te dom voor woorden: Zes zakenmannen moeten ieder 200.000 inzetten op 2 vechters waarvan er in totaal 12 zijn. Het maximale bedrag dat ze kunnen winnen is 500.000. Welke idioot zet nu 200.000 in als hij daar maar 300.000 meer kan verdienen en hij maar een kans heeft van 1 op 6 om te winnen.
De pret begint pas echt wanneer de vechters worden voorgesteld. Sinds wanneer doen priesters ,leraressen en modellen mee aan underground fights?? Het had verdomd leuk kunnen zijn wanneer de regisseur in had gezien hoe belachelijk dit script was en hij er wat meer humor in had gegooid of het lekker over the top had gemaakt maar dat is niet het geval. Deze kerel brengt het harstikke droog en neemt zun eigen drol zo serieus als maar kan. De gevechten zijn saai en eentonig en iedereen heeft ook dezelfde moves.....geen enkel personage onderscheid zich op geen enkele manier.......wat heeft het dan in godsnaam voor zin zulke belachelijke personages te verzinnen als je er niks leuks mee doet?
Deze film is gemaakt door een randdebiel zonder enige vorm van fantasie.

avatar van bisse
FF voor de duidelijkheid dit is niet zoals de condemned maar meer richting DOA. In de condemned en zoals in battle royal heb je lui die elkaar random moeten zien te vermoorden in een grote omgeving, gevechten zijn afhankelijk van wie elkaar tegen het lijf loopt. Dit is een toernooi met strikt 1op 1 gevechten en het gaat door tot een knockout en niet tot de dood.In tegenstelling tot DOA is er zeer weinig aandacht voor een achtergrond verhaal maar zijn het alleen maar gevechten met een korte intro voor iedere vechter. Battle royal, condemned en Doa zijn ook allemaal veel leuker dan deze en hadden een veel groter budget.

De meest slecht film die ik in tijden gezien heb. De hoofdstukken herhalen zich gecombineerd met 'acteurs' die ze van straat hebben geplukt volgens mij...

ahmed123 schreef:
niet slecht vond het een pracht van een film egt schitterende actie

uhm...

avatar van Prudh
Net zo veel nonsens als budget. Laat dit alvast voor zich spreken. Wel jammer dat het geheel nogal ongeïnspireerd gebracht wordt en er toch nog misplaatste karaktermotivatie door de knokpartijen gevlochten zit. Dit benadrukt het volslagen belachelijke script, terwijl de dialogen al behoorlijk spaarzaam zijn.

In Underground worden er twaalf vechtersbazen gepresenteerd die willekeurig tegen elkaar moeten strijden, tot er één winnaar over blijft. Meer of minder is het niet. Een voordeel binnen deze film is dat, in tegenstelling tot eigenlijk elke soortgelijke film die ik tot nu toe zag, de uitkomst compleet onvoorspelbaar blijft. Een bijkomend nadeel is dat de voorgenoemde karaktermotivatie hierdoor nog minder toegevoegde waarde heeft, zeker bij diegenen die in de eerste ronde al het onderspit delven. Een voordeel aan de spaarzame dialogen is dat het dramatische acteerniveau nu niet echt opvalt.

Underground is duidelijk een B-film onder B-films, maar echt slecht wil ik hem niet noemen. Fijne knokpartijtjes en weinig pretenties.

Echt een hele hele hele slechte waardeloze sloeber film. De acteurs zijn echt slecht, de omgevingen het decor zijn echt slecht, zelfs de beeldkwaliteit doet denken aan een videoband van eind jaren 80. Het is heel duidelijk dat hier aan alle kanten bezuinigd is, zowel op het verhaal als op de acteurs en de rest.

avatar van mckiller
Slecht verhaal, bijna de hele film die gevechten wat een beetje saai werd. Maar de gevechten waren wel hard dus toch:

avatar van Slynkin
Zo'n enorm slechte film vond ik het nou ook weer niet. Het me denken aan dat 'tekken'-sfeertje van vroeger. Wel grappig gedaan. Afgezien daarvan slaan de acteerprestaties en het verhaal natuurlijk helemaal nergens op.

Daarnaast was het einde onbevredigend. Degene die uiteindelijk won, is juist degene waarvan ik vond dat hij er aan het begin al uit had gemoeten. Ze verdiepten zich niet in het uiterwerken van zijn persoonlijkheid, waardoor je het niet verwachtte.
Dat kun je beschouwen als een pluspunt, maar dat doe ik in dit geval niet. Het voelt alsof je het tekken toernooitje verliest. Irritant.

Ik raad mensen aan die zo'n soort film willen zien, om 'the Condemned' of 'the Running man' te gaan kijken

2.5

avatar van voomzap
Hoe heette die Nederlandse Film (jaren 90) die qua verhaal hier op lijkt ook al weer? De titel was een achternaam volgens mij.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
voomzap schreef:

Temmink: The Ultimate Fight

avatar van FillumGek
Het plot klinkt interessant maar de uitwerking is maar matig. Allereerst zijn de fighters stuk voor stuk interessant en hebben ze geen van allen de uitstraling van een winnaar, zoals in een Tekken of Virtua Fighter wel het geval is. Ze proberen het nog wat interessanter te maken door iedereen een klein achtergrondverhaal te geven maar ook dat is totaal onnodig.

De gevechten zijn ook niet echt spectaculair. Ook omdat niemand echt een specifieke stijl hanteert lijken alle gevechten ongeveer hetzelfde. Het sfeertje was dan wel aardig en het idee is leuk. Voor de rest kan je hier beter afblijven.

avatar van smettipie
het enige wat mooi is aan die film is de dvd-cover.
0,5 sterretje waard!!!!!

avatar van Killagame
Film was wel oké maar had wel wat meer actie verwacht

avatar van Prudh
Meer actie? Driekwart van de film bestaat uit actie....

ik ben hier zeker niet van onder de indruk, slechte vechtfilm,
zelfs de blessures zagen er namaak uit.. **2

avatar van king01
Apart dat mensen dit mogen uitbrengen

mafiaferzeti schreef:

Gozer, dit is een grap van je toch?

erg saaie film, het enige dat er gebeurt is one on one gevechten.

avatar van king01
Kan iemand mij uitleggen hoezo deze film een gemiddelde heeft van een 2,5 ster. De kwaliteit van filmpjes die ik maak met mijn mobiel zijn nog beter qua kwaliteit dan dit. En dan heb ik het nog niet eens over de ''acteurs'' als je ze zo mag noemen.

DEGOUTANT.

avatar van DonOswaldo
in eerste instantie had ik redelijk hoge verwachtingen, maar wat viel dat vies tegen.

slechte kwaliteit, slecht geacteerd etc, maar ok dat neem ik nog wel op de koop toe bij een goede vechtfilm. maar nee, de gevechten zijn ook driewerf niks. te snel voorbij, geen echt mooie of originele acties wat je wel mag verwachten gezien de karakters, en komt iemand met een comeback is dat ook zo voorbij. de plekken waar ze vechten waren soms enigzins interessant, als ze nou de omgeving erbij betrokken werd het misschien nog een leuk gevecht om naar te kijken. de camerabeelden van de gevechten waren ook niet mooi gedaan en ook te weinig met geluiden gedaan.

de zogenaamde drama-stukjes erin verwerkt waren ook zwaar mislukt, zeker gezien het mislukte acteerwerk.

het einde had nog enigzins leuk kunnen zijn als de film niet zo'n slechte opbouw, slechte uitwerking en bagger acteerwerk bevatte.

nee, het enige wat ik nog leuk vond was de poster.

avatar van Kr!kke
De film zit boordevol gevechten. Sommige gevechten zijn wel leuk met enkele leuke bewegingen, andere zijn dan weer te ondermaats om er echt een goede vechtfilm van te maken. Het verhaal is nog wel redelijk oké. Ik vond het een leuk concept dat die rijke mensen als het ware de vechters in hun "bezit hadden". Het acteerwerk is niet van een hoog niveau, maar in een film als deze stoor ik mij daar niet al te hard aan.

avatar van Stijn B.
Heel monotone gevechtsfilm met zielig acteerwerk. Ergens werkt de voice-over wel om jou als kijker op voyeuristische manier mee te laten kijken naar die gevechten. Maar de gevechten zelf worden op uiterst clichématige en heel afstandelijke manier in beeld gebracht.

Heel zelden word je geraakt door de beoogde brutaliteit van de illegale gevechten. Over "illegale gokwedstrijden (wat hier het uiteindelijk ook is)" bestaan er trouwens veeeel betere films zoals "13 Tzameti".

Quotering: 3 / 10