• 8.348.293 stemmen

Oorsprong: België

Geregisseerd door: Jan Verheyen

Met onder meer: Tom Van Landuyt, Michaël Pas en Axel Daeseleire

Plot Team Spirit

Deze film gaat over zes vrienden met één gemeenschappelijke passie: voetbal. Toch draait hun leven niet alleen daar rond, maar hebben ze ook alle zes hun persoonlijke problemen, en die nemen een steeds grotere plaats in hun leven in. Wanneer de historische 500ste wedstrijd eraan komt, worden de emoties en spanningen ten top gedreven. Spelen ze of niet, en zullen ze erin slagen hun problemen op te lossen?

image

avatar van Kevin13

Kevin13

redelijke film

maar tegenover team spirit 2 vind ik deze wat minder.

avatar van nele

nele

Heb eerst Team Spirit 2 gezien, en dan pas de eerste. Vond hem wel wat minder tov de 2e. Was geen speciale film, was niet echt grappig, ook niet echt dramatisch. Hij viel gewoon mee. Gemiddelde film.

avatar van JTV-kijker

JTV-kijker

een best wel vermakelijke film, verdient toch wel een beetje meer dan 2.82 maar zeker geen topper

vond deze film nog leuk om naar te kijken, net zoals deel 2:)

avatar van stevenvk

stevenvk

Alweer een zeer matige film van Jan Verheyen.

avatar van LiveALife

LiveALife

ik vond het wel een plezante film! Leuke acteurs en grappig!

avatar van avatar-freak

avatar-freak

Niet echt mijn smaak.

avatar van A.L.I.E.N

A.L.I.E.N

"Team Spirit"

Een zeer mooie film over vriendschap, liefde en voetbal. Dit tegen een achtergrond van een café voetbal ploeg, die keer op keer verliest, maar die toch de moed er in houden, en elke keer weer op het veld staan. Met goede acteurs zoals: Michael Pas, Matthias Sercu, Axel Dasseleire, Tom Van Landuyt, Arnold Willems, Dimitri Leue en Geert Hunaerts. Ondersteunt met een mooie soundtrack van O.A."Alphaville" etc...

Oké, het is een remake, en het concept (een ploegje dat altijd verliest, maar de vriendschap blijft bestaan) doet wat denken aan F.C. De Kampioenen. Maar zoals ik al zei: het is een Vlaamse remake van de film All Stars (1997). Sommige scenes zijn zelfs shot voor shot hetzelfde en er zijn letterlijk stukken dialogen gekopieerd. Maar dat stoorde mij helemaal niet! Nee, om eerlijk te zijn vond ik deze "Team Spirit" eigenlijk beter dan "All Stars", maar dat heeft misschien te maken met het feit dat ik ook een Vlaming ben.

In ieder geval SCOORT Team Spirit bij deze match voor mij 4.5 sterren.

avatar van ExXxtreme

ExXxtreme

amai.. al de acteurs zien er zo nog uit op de cover, het wordt hoog tijd dat ik deze nog eens herbekijk.

avatar van ExXxtreme

ExXxtreme

stevenvk schreef:

Alweer een zeer matige film van Jan Verheyen.

Dan geef je wel een extreem lage score voor een film die je matig vindt.

avatar van aburex

aburex

Had deze film als eens gezien toen hij pas in de bioscopen uitkwam en ik vind hem toen redelijk goed. Nu heb ik hem terug gezien op DVD en hij is me ongelooflijk meegevallen. Een film over vriendschap en liefde goed in beeld gebracht door Jan Verheyen (alhoewel hij niet mijn favoriete regisseur is). Geweldige prestaties van de acteurs.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Het gebeurt wel meer dat Nederlandse films een Vlaamse versie krijgen (en vice versa) omdat films met een volks thema zoals Team Spirit nu eenmaal verschillen kennen tussen Nederland en Vlaanderen. Van All Star zal denkelijk niet veel volk in Vlaanderen het bestaan kennen, maar Team Spirit zelf is een geweldige film geworden. Zeer herkenbare situaties en personages. Ik ging vroeger evengoed enkele jaren met een vriendenkring naar Centerparks. Hier is het bindmiddel voetbal, al ligt het accent op de vriendenkring en stilaan volwassen worden. De levensvragen komen boven: wat met onze toekomst, blijven we voetballen, wil ik kinderen, ouders die stilaan echt oud beginnen worden, verantwoordelijkheden, jobs, ... De soundtracks past hier zeer goed bij en de acteurs zijn ook goed gecast. Misschien geen klassieker, maar wel een feelgood film. Dit is echt Jan Verheyen's ding, in tegenstelling tot thrillers als Dossier K bvb.

avatar van skipy05

skipy05

Vroeger al enkele keren gezien en nu nog maar eens herzien.

Ik vond er nu niet zo veel meer aan. Vrij standaard film, af en toe grappige stukken in.

Sommige acteurs acteerde wel erg slecht.

avatar van MizKriz

MizKriz

Vermakelijk film,

geen hoogvlieger,

dat in tegenstelling tot de tweede film, die was net iets beter..

avatar van Serpicos

Serpicos

Team Spirit is zo'n film die ik nog nooit volledig had gezien, tot vandaag.

Duidelijk is dat deze het moet hebben van de cast. Geert Hunaerts (en in iets mindere maten Michael Pas) beschouw ik als (één van) mijn favoriete Vlaamse acteur en verder komen er nog een heleboel namen in die ik wel kan smaken. Een film over voetbal, of toch niet. En toch ontsnapt ie niet aan die dialogen over de combinatie 'vrouwen en buitenspel', serieus vervelend. Maar soit, ik blijf het zeggen. De bekende cast maakt het waard om deze Team Spirit te bekijken, want ik kan me inbeelden (en hoogstwaarschijnlijk is dit ook zo) dat voor mensen die niet bekend zijn met deze acteurs het een zéér waardeloze film vinden.

avatar van Metalfist

Metalfist

Smash!

Team Spirit is zo'n film waar ik toch goede herinneringen aan heb. De DVD was sowieso één van mijn zelf eerst gekochte DVDs en in die periode kwamen dan ook nog eens de twee televisie seizoenen en de sequel uit. Vreemd genoeg moest de film het hier doen met een ietwat lage stem, was 3*, en dat verbaasde me eerlijk gezegd. In het chronologisch doorlopen van het oeuvre van Jan Verheyen kom ik hier natuurlijk niet onderuit en met toch een zekere verwachting opgezet.

Fijn dan ook dat dit nog altijd een erg fijne film blijkt te zijn, al heb ik trouwens nooit het Nederlandse origineel gezien. De fratsen van Eric en zijn medespelers zijn herkenbaar en de wisselwerking tussen drama en humor gaat regisseur Verheyen goed af. Nog altijd niet perfect in elkaar overlopend (net zoals Alles Moet Weg niet altijd de juiste verhouding wist te vinden en ik vond hier de verhaallijn rond de geaardheid van Eric wat geforceerd), maar het stoorde me hier minder. Wat overblijft is een film rond voetbal, waar eigenlijk bijzonder weinig gevoetbald wordt, en die zich eigenlijk nog het best laat omschrijven als een coming-of-age film. De grote thema's (liefde, dood, vriendschap, ...) worden in ieder geval niet uit de weg gegaan en dat werkt wel goed in combinatie met zo'n teamsport. Kan zijn dat het voor een groot stuk nostalgie is, maar blijf dit qua sfeerbeeld één van Verheyen's beste feelgoodfilms vinden.

Vooral ook wel voor een groot stuk vanwege de cast. De drie prominente rollen uit Alles Moet Weg (Peter Van Den Begin, Stany Crets en Bart De Pauw) hebben een cameo/bijrol (De Pauw schreef zelfs het scenario mee) en ook onder andere Filip Peeters en Marc Van Eeghem zijn nog even te bewonderen in een leuke bijrol. Sowieso erg veel bekende koppen die hier rondlopen, maar de focus ligt gelukkig wel op de 6 vrienden. Michael Pas blijft een uitstekende acteur voor dit soort rollen en ook Tom Van Landuyt, Geert Hunaerts en Mathias Sercu doen hetgeen wat van hen verwacht wordt. Axel Daeseleire vervalt misschien iets teveel in een karikatuur, net zoals Dimitri Leue, maar ook dat blijkt nog wel te werken. Met onder andere Tine Reymer en Tania Kloek heb je ook nog wel een vermakelijke vrouwelijke cast.

Benieuwd naar deel II in ieder geval, al zou ik liever misschien het eerste seizoen van de serie er nog tussen pakken. Alleen geen idee of dat dat ooit is uitgebracht geweest.. In mijn herinnering gaat de verhaallijn daar wel verder maar bon, zo'n drama zal dat ook weer niet zijn mocht ik opeens aan de sequel beginnen. Alles Moet Weg is nog net dat tikkeltje beter, maar dit is toch één van de leukste films in het oeuvre van Verheyen.

avatar van Mr-Mcmovie

Mr-Mcmovie

Metalfist schreef:
Smash!

Goed gesproken! 3,5

avatar van Lakte

Lakte

• 1911 stemmen

Film viel mij een klein beetje tegen, het is letterlijk een exacte kopie van de Nederlandse film All Stars uit 1997 die ik heel erg goed vond! Zelfs de teksten zijn precies hetzelfde.

Ben het origineel natuurlijk gewend en ook de acteurs, misschien dat ie mij daarom wat tegen viel.

Ben wel benieuwd naar deel 2 want die heeft als het goed is verder niks meer met de Nederlandse versie te maken.

avatar van NRT

NRT

Prima film. Het is allemaal niet geweldig. Wel hele leuke chemie tussen de acteurs en het acteren is over het algemeen ook goed. Alleen de acteerprestatie van Ilse de Meulemeester was echt slecht. Lekker wijfke, maar pak dan iemand minder knap die wel wat kan acteren. Ook herkenbare situaties als jezelf af en toe meespeelt bij een caféploeg. Heel vermakelijk en ik heb hier mijn tijd goed mee omgekregen.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

FC De Kampioenen, maar dan in het echt waarbij voetbal de setting is voor een groep vrienden om samen te komen. Hoewel ze er niet te veel van bakken, staat vriendschap en samenkomen centraal, hoewel dat vaak niet altijd eenvoudig te combineren is met het privéleven.

Heel veel bekende Vlaamse gezichten, van een aantal hoor je vandaag nog amper iets, maar de meesten draaien vandaag ook nog op volle toeren zoals generatiegenoten Daeseleire, Michael Pas, Dimitri Leue, Geert Hunaerts, Peter Van den Begin, Filip Peeters en Mathias Sercu. Leuk om zo’n grote gekende cast te zien samenspelen. Een pluim dus voor Verheyen om dit altijd voor elkaar te kunnen krijgen, het lijkt wel een patent van hem. Alleen Ilse DM was een absolute miscast...

Alleen jammer dat zijn films zelf te clichématig en te commercieel ingeblikt worden. Oscars binnen halen lijkt niet zijn eerste bekommernis te zijn. Vermakelijk zijn zijn producties wel, maar daar houdt het wel op.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Redelijk.

Vorig jaar (of al misschien iets langer geleden) passeerde de serie en films nog eens op televisie, en heb ik deze lichte kost nog eens herzien. Het was intussen zeker een jaar of 15 geleden dat ik als kind keek en enige nostalgische gevoelens bleven niet geheel achterwege.

Maar echt hoogstaand is het natuurlijk niet. Het is vaak een beetje lomp - acteurs als Axel Daeseleire zijn nu ook niet meteen acteerkanonnen - en redelijk gedateerd. Blijft vooral een hoog feelgoodgehalte over. Ik kan het alleszins nog wel hebben.

avatar van stratmans

stratmans

weinig verhaal maar aangenaam tijdverdrijf