Klyuch Bez Prava Peredachi (1976)

Alternatieve titels: Ключ без права передачи | The Key That Should Not Be Handed On

Sovjet-Unie

geregisseerd door Dinara Asanova
met Lyubov Malinovskaya, Aleksei Petrenko en Yelena Proklova

Een warme en bevlogen jonge lerares heeft weinig krediet bij haar meer rigide, en ideologisch gedreven collega's op haar school. De sleutel uit de titel - die zij bezit - is de manier waarop de harten en zielen van jonge mensen bereikt worden. Wanneer er een video opduikt van een schoolfeestje, waarop te zien is dat haar leerlingen niet geloven in de dogma's van het Sovjet-systeem, wordt ze op het matje geroepen door bezorgde ouders en leraren.