Duplicate (1998)

India
Actie / Komedie

geregisseerd door Mahesh Bhatt
met Shahrukh Khan, Juhi Chawla en Sonali Bendre

Bablu Chaudhary is een naïeve man van 26 jaar die bij zijn moeder woont. Hij wil graag een chef worden en deze kans krijgt hij wanneer hij Sonia ontmoet en ze hem aanneemt om te werken in een restaurant. Op een dag komt politieman RK Thakur en arresteert Bablu. Ze refereren naar hem als Manu en na een tijd blijkt het dat er een crimineel is genaamd Manu die precies op Bablu lijkt. Manu komt dit te weten en steelt de ID papieren van Bablu en neemt zo zijn leven over. Terwijl Bablu probeert zijn onschuld te bewijzen gaat Manu nu als Bablu door het leven.

avatar van aryan
Lijkt me een leuke film. Het heeft in ieder geval een mooi liedje erin:

avatar van tn2543
Ik, de bollywood-kenner, heb deze film nog niet gezien. Lijkt me een goeie film want Mahesh Bhatt, de regisseur is een zeer goeie. Zeg maar... de Wes Craven van de Bollywood wereld. De thrillers die hij maakt zijn altijd wel spannend.

avatar van umbro01
1 van de beste bollywood film.

avatar van snoepieykim
Ik heb erg genoten toen ik deze film zat te kijken. De grappen zijn gewoonweg geweldig en om dan maar te zwijgen over het acteerwerk van Shahrukh Khan. Hij is hier echt geweldig en onwijs sexy als Manu (de crimineel).

5*, de film was gewoon erg vermakelijk.

avatar van Social-Mask
Als ik terug denk aan deze film verschijnt er toch wel een glimlach op mijn gezicht. Erg grappig op momenten, verhaal stelt zelf niet veel voor, maar door de komedie 3*.