2 oder 3 Dinge, Die Ich von Ihm Weiß (2005)

Alternatieve titel: 2 or 3 Things I Know about Him

1 stem

Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Malte Ludin

Familiedrama en historische werkelijkheid botsen in deze documentaire over de pijnlijke nalatenschap van Hanns Ludin, een prominente Nazi die voor zijn misdaden in 1947 de doodstraf kreeg. In deze documentaire, verbreekt Malte Ludin, Hanns Ludins zoon, na 60 jaar van stilte en repressie, en onderzoekt zijn vaders donkere verleden door zijn nog steeds ontkennende zusters te interviewen. De film is een intieme kijk op de afstammelingen van een Nazi, waarvan de meesten hun familiehistorie niet onder ogen willen zien.