Neulovimye Mstiteli (1966)

Sovjet-Unie
Actie / Avontuur

geregisseerd door Edmond Keosayan
met Viktor Kosykh, Mikhail Metyolkin en Vasili Vasilyev

Verhaal speelt zich af tijdens de Russische burgeroorlog in de jaren '20. Vier jonge vrienden infiltreren in de bende van Ataman Burnash, om de dood van een van hun vaders te wreken. De tieners bereiken bijna hun doel, maar een van hen wordt gepakt. Hij krijgt de doodstraf, maar hij zal zeker niet geëxecuteerd worden zolang de andere wrekers het laatste woord hebben.

avatar van Querelle
Een geweldige Sovjet "western" over 4 tieners die tegen het witte leger vechten. Veel muziek, veel actie, mooie plaatjes van bossen, dorpjes, moerassen en steppe en een bad guy die niet onderdoet voor Gian Maria Volonté in vergelijkbare italo westerns.
Gewoon heerlijk.