Perdues dans New York (1989)

Alternatieve titel: Lost in New York

Frankrijk
Fantasy

geregisseerd door Jean Rollin
met Adeline Abitbol, Funny Abitbol en Catherine Herengt

Twee jonge meisjes vinden een klein houten afgodsbeeldje, dat magische bevoegdheden bezit en hen toelaat om door tijd en ruimte te reizen. Ze belanden in een wereld op de drempel tussen droom en werkelijkheid. Na een fantastische reis waarin ze zichzelf ontdekken, ontmoeten ze elkaar opnieuw in New York, een prachtige stad vol tegenstellingen: een mysterieuze, verleidelijke maar ook een gevaarlijke plaats.

avatar van wendyvortex
Korte, maar aparte film in de Jean Rollin-filmografie.
Geen lesbische vampieren, vrijwel geen erotiek en geen pogingen het grote commerciële horrorpubliek te behagen.
Vrijwel geen dialogen, wel veel voice-over.
Mysterieus en minstens net zo vague als zijn "La Nuit des Traquées".
Voor de Rollin-fans, de rest van de mensheid hoeft er niet eens aan beginnen.