Personal Best (1982)

geregisseerd door Robert Towne
met Mariel Hemingway, Scott Glenn en Patrice Donnelly

Drie atleten trainen om zich voor het nationale atletiekteam te kwalificeren. Chris, een van de atletes, heeft hiernaast problemen met haar seksualiteit. Ze deelt het bed met haar mannelijke coach en met haar vriend en en rolmodel Tory.

FisherKing
Muriel Hemingway heeft een hele hoge iritatie-factor en trekt de hele film naar beneden...

Ik dacht ook dat ze Muriel heette, maar op IMDB staat ook Mariel.

avatar van petey
Het is toch zo simpel, Mariel had een zus en die heette Muriel. Deze nam wat teveel genotsmiddelen tot zich en verblijft nu op de eeuwige celluloid-velden.

Mmm. Is dat zo ? Ik weet wel dat er een Margaux Hemingway bestaat of bestond, die zo heet omdat haar ouders haar hebben geconcipieerd (zo heet dat toch ?) na het drinken van een fles Chateau Margaux. Om zo'n wijn te kopen moet je eerst je hypotheek verhogen. Wat een aanstellers ! Ik noem mijn kinderen toch geen Breezer ? Of Buckler ? Sherry zou nog kunnen (zoals Sherry Duins bewijst).

Even over de film. Die is niet echt goed, maar ook zeker geen tinnef. En omdat sportfilms (behalve boxen) zeldzaam zijn, komt-ie bij mij toch maar mooi op ***

Nou, hoop dom geneuzel op deze site over deze film. Al weer 14 jaar geleden, dus al lang vergeten. Geen topper, dit Personal Best, maar ook zeker geen slechte film. Het is een sportfilm, en daar heb ik niks mee, maar deze is wel goed gemaakt en best onderhoudend. De lesbische relatie is zeker wel geloofwaardig. Al gaat het natuurlijk om hoe mensen met elkaar omgaan, en is in feite de seksuele voorkeur maar bijzaak. Dat is hier niet vergeten.

Met het succes van Daphne Schippers in gedachte, is deze atletiekfilm nog actueel ook. Ook deze meisjes liepen zich het apezuur, en mochten vervolgens niet naar de Olympische Spelen in Moskou, omdat die door de USA geboycot werden. De synopsis hier klopt overigens van geen meter. Chris (Mariel Hemingway) heeft helemaal geen problemen met haar seksualiteit, duikt niet het bed in met haar mannelijke coach en heeft een relatie met een andere atlete, haar vriendin Tory. Hoeveel onzin mag je opschrijven als je een film toevoegt, denk ik dan.