Jimmy Carter Man from Plains (2007)

Documentaire

geregisseerd door Jonathan Demme
met Jimmy Carter en Rosalynn Carter

Man From Plains volgt de rode draad van "Palestine: Peace not Apartheid" het meest recente boek van oud-president Jimmy Carter. Jonathan Demme laat met deze documentaire meer zien van zowel de privé-kant als de publieke kant van Carter in zijn publiciteits-toer die hem dwars door het land leidt. Hij schetst daarmee het beeld van een man die, ondanks veel kritiek van de pers, blijft geloven in zijn ideaal.

avatar van Mc
Mc
Ben wel benieuwd naar deze film, Demme lijkt me de juiste persoon voor dit soort project en het onderwerp spreekt me wel aan.