Le Vent de la Nuit (1999)

Alternatieve titels: Night Wind | The Wind of the Night

Frankrijk / Italië / Zwitserland

geregisseerd door Philippe Garrel
met Catherine Deneuve, Daniel Duval en Xavier Beauvois

Paul, student, is de minnaar van Hélène, een oudere, getrouwde vrouw. Als hij in Napels is voor een tentoonstelling ontmoet hij Serge, aan het stuur van een rode Porsche, een stille, gedesillusioneerde man met een militant verleden. Samen reizen ze terug naar Parijs.

avatar van narva77
Had er meer van verwacht. Heel traag, soms zelfs saai.

avatar van Martxela
Afgelopen donderdag gaan kijken en niet uit gekeken. Teveel verhaallijnen die allemaal slecht werden uitgewerkt, vooral die over het verleden van Serge. Opeens was die weer weg en waren we weer thuis. Na de hysterische pols-doorsnij-scene uitgezet. Jammer. Normaal hou ik erg van Franse films, maar deze was echt heel erg slecht.