Vous N'aurez Pas l'Alsace et la Lorraine (1977)

Alternatieve titel: You Won't Have Alsace-Lorraine

Frankrijk / België

geregisseerd door Coluche en Marc Monnet
met Coluche, Dominique Lavanant en Gérard Lanvin

Het volk van Frankrijk is het beu de onmenselijke belastingen te betalen, die door musketiers van de koning worden geïnd. Deze koning is bovendien een wellustige man die zich vaak bezig houdt met feesten en zich niets aantrekt van de situatie aan het hof. De koningin heeft de hofnar als minnaar en smeedt samen met de ministers een complot tegen hem. Maar hun pogingen tot moord mislukken door de onopzettelijke acties van de mysterieuze Witte Ridder, een personage uit een operette, die er alleen op uit is om de charmes van Lucienne, de nicht van de koningin te veroveren.