• 8.668.088 stemmen

Belly of the Bulldog (2015)

Actie / Horror | 88 minuten

Met onder meer: Rupert Evans, Steve Garry en Deirdre Mullins

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Belly of the Bulldog

"There's no turning back."

Nadat een groep huurlingen worden aangevallen en gedwongen worden om een van hun teamleden achter te laten, trekken ze samen met hun twee gevangenen terug. Ze verschuilen zich in een verlaten Bulldog tank. Maar terwijl ze proberen het gevaar buiten te houden blijkt de echte vijand zich al onder hen te vinden, opgesloten in de romp van de Bulldog.

logo tmdbimage

avatar van Spartaan1986

Spartaan1986

• 1971 stemmen

Van de makers van Kill List

Ben erg benieuwd! Rupert Evans (The Boy) vind ik een prima acteur.

avatar van joshua1988

joshua1988

Horror van de onderste plank: paar leuke acteurs (Rupert Evans & Michael Smiley) zijn in een vreselijk slecht en stomvervelend verhaal terechtgekomen, zonde van je tijd en de hoop hiermee ook maar enigszins nog een lekker gevoel over te houden was al na vijf minuten vervlogen... DELETE - done en.... puntje voor de muziek

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Ben toch benieuwd. En om nou gelijk van die ene stem uit te gaan, dat zal ik maar niet doen, gezien zijn stemgeschiedenis. Eerst zelf maar eens bekijken wat het is.

avatar van tattoobob

tattoobob

mcdaktari schreef:

Ik ben ook benieuwd....ik ga zeker kijken.

avatar van joolstein

joolstein

Aardige film van Britse regisseur Nick Gillespie, maar helaas toch niet helemaal geslaagd. Een groep huurlingen prima gespeeld door o.a. Rupert Evans, Deirdre Mullins, Michael Smiley, Steve Garry komen samen met hun menselijke vracht vast te zitten in een tank. En terwijl er buiten een mysterieuze figuur rondloopt, eist binnen opgesloten zitten zijn tol voor de ongelukkige soldaten. Nu is deze locatie en situatie tegelijkertijd zowel de kracht als de zwakte van de film. Ook het plot werkt niet helemaal mee en is zelf een beetje te cryptisch Wat de film te weinig recht aan doet. Want ondanks dat, heerst er wel een goede suspense en wordt er heerlijke claustrofobische sfeer gecreëerd. Alle personages hebben zo zijn goede en slechte kanten. Een pluspunt daarvan was dat je geen idee heeft wie het overleeft. Je kan geen favoriet uitzoeken waarvoor je hoopt op redding en met misschien nog wel een zeer onverwachte uitkomst. Verder ziet de film er qua beelden erg goed en mooi uit. Tenslotte nog een waarschuwing de film zal na het bekijken meer vragen dan antwoorden opleveren! Voor wie daar geen moeite mee heeft, kan deze film zeker een kans geven!

avatar van Rickyman

Rickyman

Het leek in veel opzichten op A Field In England van Ben Wheatley, die hier ook aan heeft meegewerkt.

Vond deze wel wat vager..

avatar van klara

klara

Voor de uiterst lage waarderingen hier en op IMDb vond ik de film reuze meevallen. Al kun je

wel zien dat de film met een laag budget moet zijn gerealiseerd wordt er met de nodige

kunstgrepen van alles aan gedaan er iets van te maken met hallucinante scenes en degelijk

camerawerk. Het acteerwerk had misschien beter gekund al viel dat ook redelijk mee, met

ook geen klinkende namen en Evans als enige mij onbekende. Het opgesloten zijn in een

kleine ruimte (Nu dus een tank) als uitgangspunt heeft ook een aardig claustrofobische

uitwerking. Het verhaal is nogal vaag maar daar had ik geen enkele moeite mee. Dat de

regisseur Ben Wheatley ook zijn diensten aan deze film zou hebben aangeboden kun je ook

wel een beetje merken met typische Wheatley elementen: Een tikkeltje bizar met zo zijn

eigenaardigheden alsook een duidelijk aanwezige sfeer die vanwege de goedkoopte evenwel

niet helemaal tot z'n recht komt. Altijd fijn meegenomen dit soort marginale films die voor

mij net geen 3.5 waardering krijgt.