Belly of the Bulldog (2015)

Alternatieve titel: Tank 432

Verenigd Koninkrijk
Actie / Horror

geregisseerd door Nick Gillespie
met Rupert Evans, Steve Garry en Deirdre Mullins

Nadat een groep huurlingen worden aangevallen en gedwongen worden om een van hun teamleden achter te laten, trekken ze samen met hun twee gevangenen terug. Ze verschuilen zich in een verlaten Bulldog tank. Maar terwijl ze proberen het gevaar buiten te houden blijkt de echte vijand zich al onder hen te vinden, opgesloten in de romp van de Bulldog.

avatar van Spartaan1986
Van de makers van Kill List

Ben erg benieuwd! Rupert Evans (The Boy) vind ik een prima acteur.

avatar van joshua1988
Horror van de onderste plank: paar leuke acteurs (Rupert Evans & Michael Smiley) zijn in een vreselijk slecht en stomvervelend verhaal terechtgekomen, zonde van je tijd en de hoop hiermee ook maar enigszins nog een lekker gevoel over te houden was al na vijf minuten vervlogen... DELETE - done en.... puntje voor de muziek

avatar van mcdaktari
Ben toch benieuwd. En om nou gelijk van die ene stem uit te gaan, dat zal ik maar niet doen, gezien zijn stemgeschiedenis. Eerst zelf maar eens bekijken wat het is.

avatar van tattoobob
mcdaktari schreef:

Ik ben ook benieuwd....ik ga zeker kijken.

avatar van joolstein
Aardige film van Britse regisseur Nick Gillespie, maar helaas toch niet helemaal geslaagd. Een groep huurlingen prima gespeeld door o.a. Rupert Evans, Deirdre Mullins, Michael Smiley, Steve Garry komen samen met hun menselijke vracht vast te zitten in een tank. En terwijl er buiten een mysterieuze figuur rondloopt, eist binnen opgesloten zitten zijn tol voor de ongelukkige soldaten. Nu is deze locatie en situatie tegelijkertijd zowel de kracht als de zwakte van de film. Ook het plot werkt niet helemaal mee en is zelf een beetje te cryptisch Wat de film te weinig recht aan doet. Want ondanks dat, heerst er wel een goede suspense en wordt er heerlijke claustrofobische sfeer gecreëerd. Alle personages hebben zo zijn goede en slechte kanten. Een pluspunt daarvan was dat je geen idee heeft wie het overleeft. Je kan geen favoriet uitzoeken waarvoor je hoopt op redding en met misschien nog wel een zeer onverwachte uitkomst. Verder ziet de film er qua beelden erg goed en mooi uit. Tenslotte nog een waarschuwing de film zal na het bekijken meer vragen dan antwoorden opleveren! Voor wie daar geen moeite mee heeft, kan deze film zeker een kans geven!

avatar van Rickyman
Het leek in veel opzichten op A Field In England van Ben Wheatley, die hier ook aan heeft meegewerkt.
Vond deze wel wat vager..