Not My Kid (1985)

geregisseerd door Michael Tuchner
met Viveka Davis, George Segal en Stockard Channing

Alcohol, marihuana, cocaïne, LSD en "Angel Dust". De 15-jarige Susan gebruikt het allemaal. Ze leeft hoe langer hoe meer onder de hopeloze invloed van drugs! Het vergif beheerst haar leven. Eerst weet zij haar verslaving geheim te houden, maar de dag komt dat haar ouders de verschrikkelijke waarheid ontdekken. Een zware strijd vol emoties begint.

Uitstekende tv- productie met een gedegen cast in een mooi verhaal.

avatar van matthijs_013
Vind je dit werkelijk? Ik vond de film ondergeacteerd en meer komisch dan dramatisch. Het verhaal was moeilijk serieus te nemen. Ik heb de film nog in de kast liggen op een hele oude videofilm.

Ik ben juist nog op zoek naar deze film... wel Nederlands ondertiteld! Weet iemand waar ik deze kan aanschaffen?

Deze film is het acteerwerk zeer goed zeker voor in die tijd 1985
Ongelooflijk goed verhaal, ik herinner me zelfs dat ik die film even aan mijn leraar had geleend en de volgende dag mochten we met heel de klas kijken naar deze film.
Heb zelfs even mijn videoband moeten afstaan want werd doorgegeven aan de volgende klassen. Dit om ons te waarschuwen wat drug doet en waar je in terecht kan komen. De leraars vonden het een leerzame film en dit vond ik ook, weet zelfs dat ik op bepaalde momenten kippenvel kreeg op verschillende emoties in de film. Nee echt top en goed geacteerd voor in die tijd 1985. Echt wel een aanrader

Ik ben nog steeds op zoek naar deze film... Iemand een idee?

avatar van mikey
TV productie over een drugsmeisje dat een bepaald programma ingaat waarin je pas genezen bent als je je emoties voor de groep gooit. En dat is best moeilijk. We zien het traject van een gesloten en opstandige tiener die in reine met zichzelf komt na verschillende confrontaties met de groep en haar ouders. Prima geacteerd voor een film uit 1985. Goede opbouw. Voor een tv drama niet verkeerd. Wel extreem Amerikaans.