Beyaz Melek (2007)

Turkije
Drama / Romantiek

geregisseerd door Mahsun Kirmizigül
met Mahsun Kirmizigül, Yildiz Kenter en Nejat Uygur

Ali (Mahsun Kirmizigül) en zijn broer Resat (Sarp Apak) gaan naar Istanbul in de hoop dat hun zieke vader Ahmet (Arif Erkin) daar genezing zal vinden, maar alles loopt anders. Per toeval belandt Ahmet in een bejaardentehuis. De bejaarden denken dat hij geen levende ziel meer op de wereld heeft, en met zijn allen nemen ze het besluit dat hij bij hen kan blijven. Ahmet maakt kennis met een nieuwe wereld en de daarbij behorende helden. Ali en Resat hebben nog nooit in hun leven van een bejaardentehuis gehoord. Zij schrikken van het idee en beschouwen het als een drama, want in hun streek wordt het als een schande gezien om bejaarde familieleden alleen te laten. Maar hun vader Ahmet krijgt veel aandacht en liefde van de bejaarden en als dank voelt hij zich verplicht om ze uit te nodigen in zijn geboortedorp. De brug tussen de eenzame bejaarden van het westen en de betoverende hartelijke warmte van het oosten, leidt soms tot tragedie, maar soms ook tot een wonderlijk avontuur.

15 november 2007 in de bioscoop

avatar van Lucky Slevin
Ik heb reeds de trailer bekeken. Het ziet er een zéér aangrijpende film uit. Zwaar dramatisch en emotioneel.

Ik zal hem dus zeker zien, de moeite waard me dunkt.

avatar van beyaz-gul
Ik heb net ook de trailer gezien. In het begin dacht ik ooo van Mahsun dus zal wel niet goed zijn. Maar als je niet op hem let maar waar de film echt over gaat vind ik dat ie zeker gezien moet worden. Dit soort dingen gebeuren...

Ersial
Trailer overtuigde me meteen. Heb m dus vandaag gezien. Vond m zo goed verhaal. Zo goed inelkaar gezet. Mahsun probeerde mij aan t huilen te krijgen. Is hem aardig gelukt moet ik eerlijk zeggen. Knap werk van Mahsun. Een 4, dus zeker een aanrader!

goede film

avatar van beyaz-gul
Ik heb hem nu ook eens eindelijk gezien. Nou Mahsun viel nog wel mee. Deze rol past echt wel bij hem zo'n dorpeling. Maar waar de film echt over ging dat raakte me diep. Dus een aanrader.

onurdirenc
prachtige film kwa goed het verschil getoond tussen het leven in dorpen en steden kwa hoe mensen voor hun ouders zorgen meer dingen in deze film raakten me ook
vertelt goed de realiteit dus een 4 waard

prachtfilm. het zien waard !!

boutfilm zeg. vooral die behaarde kop van mahsun is niet om uit te staan. geforceerde over the top dramatiek.

Ongetwijfeld een v/d mooiste Turkse films. Ik had niet veel verwacht van Mahsun, maar deze film komt als een klap in het gezicht aan. Een erg emotionele film waar je zeker je zakdoekjes niet moet vergeten bij het kijken. Vooral de acteerprestaties waren super (maar dat lijkt me ook wel logisch met zulke spelers). Muziek en beeld ook mooi.
Great Job!.
****

Justice4All schreef:
15 november 2007 in de bioscoop

ik heb deze film helemaal gezien is echt een goeie drama film