Son Osmanli Yandim Ali (2007)

Alternatieve titels: The Last Ottoman: Yandim Ali | Last of the Ottomans | Son Osmanlı Yandım Ali

Turkije
Oorlog / Drama

geregisseerd door Mustafa Sevki Dogan
met Kenan Imirzalioglu, Cansu Dere en Emin Boztepe

Op 13 november 1918 wordt Istanboel bezet door de Triple Entente. Yandım Ali is een Turkse veteraan die jarenlang in de oorlog heeft gevochten, maar nu een rustig leventje wil gaan leiden. Hij besluit dan ook om samen met zijn geliefde naar Wenen te vluchten. Onderweg doet een onverwachte ontmoeting met Mustafa Kemal (de latere Atatürk) hem echter van gedachten veranderen. Maar als hij terugkeert naar zijn wijk, is het moeilijk om vriend en vijand nog van elkaar te onderscheiden. Het verraad viert hoogtij, en Yandım Ali probeert van zijn land te redden wat er nog te redden valt.

Hier is de trailer dan http://www.youtube.com/watch?v=Fcy8iohlC3c
Trouwens in de film heb je de slag veld Gallipoli niet wel jammer

Seyfo
Lijkt me een goede film

Toffe film!

avatar van Anatolia
Overigens een verfilming van de comic van Suat Yalaz.

Heb deze film 2 keer in Istanbul en Ankara gezien. Samen met Babam ve Oglum behoort dit tot de beste Turkse film ooit! Een sterk verhaal met een uitstekende acteerwerk van Kenan Imirzalioglu. Een terugblik naar de eerste wereldoorlog...die iedereen moet zien. Van mij 5 ***

avatar van kahraman
lijkt me ook een goede film.. komt pas over een week (8-2)uit schijnt t

afwachten dus.

Pathe de kuip Rotterdam is die al uit

Leuke actiefilm.

Die poster kon wel beter

Ersial
Goeie film, special effects konden beter. Mustafa Kemal Pasa vond ik zeer goed nagemaakt. Een spannend film met een stukje komedie erin. Enige minpunt was dat er 5 dames achter me zaten te praten. Elke citaat van acteur/actrice hebben ze commentaar. Zo kon ik niet goed op de film concentreren. Een 4

Ersial schreef:

Ach je weet toch hoe vrouwen zijn. Had het ook mee gemaakt toen ik naar House of Wax was gegaan

Ersial
Hehehe, tjah ik vind dat gewoon niet kunnen. Ik heb ze gewaarschuwd met 'Ssshtt', maar negeerden gewoon! Kom anders helemaal niet naar de film. Weten ze überhaupt wel de 'regels' van een bioscoop tijdens de film? Ze zijn zeker gevlucht van hun platteland in Turkije

Cok guzel,ik kreeg er kippenvel van...
En zeur niet veel over vrouwen.. Vraag het netjes
niet elk vrouw is hetzelfde..))

Aci_biber schreef:
Cok guzel,ik kreeg er kippenvel van...
En zeur niet veel over vrouwen.. Vraag het netjes
niet elk vrouw is hetzelfde..))

Is dit voor mij bedoeld? Zo ja, als je goed heb gelezen, kan je zien dat ik netjes heb gevraagd.. Steek je neus niet overal in..

Ja Ersial tis voor jou bedoeld..
Kijk je zegt ´´Ik heb ze gewaarschuwd met 'Ssshtt', maar negeerden gewoon!´´

Logisch ik zou je ook negeren,NETJES VRAGEN is heel wat anders dan ´´SSSSHT´´ Toch??

En burnuma gelince,ja ik steek mijn neus zeker wel overal in!!!!!!!!

Ik ga hier echt niet disccuseren met jou,ik sluit het hier af..

Ersial
Normaal gesproken hoor ik niks te zeggen in de bioscoop. Laat ze dan ook beetje sociaal blijven.. "Ssht" is nog meer dan genoeg!

Ok gozer ik zeg nix meer..Jij weet veel..

avatar van moviefreak#1
Aardig filmpje, wel storende s-fx af en toe en ik (als niet Turk voor de duidelijkheid) kon het vaak niet volgen omdat de paar Grieks- en Franstalige stukken in het Turks werden ondertiteld en niet in het Nederlands. En ik blijf me storen aan de NL-ondertiteling bij Turkse films in de bioscopen.

Oh... en ik had weer iets nieuws in de bioscoop. Voor het eerst heb ik het meegemaakt dat er iemand gedurende de hele film zat te MSN'en op zijn laptop .

De film is trouwens wel een 3* waard.

HAHAHAH,praten is dus nie genoeg..Grappig joh...

Een van de beste Turkse oorlog film

4 Sterren

avatar van Anatolia
Ziet er niet slecht uit allemaal en Imirzalioglu doet (eigenlijk als één van de weinigen in de film) zijn werk goed, maar het geheel gaat ten onder aan de veels te chaotische plot. 2*

En ik blijf me storen aan de NL-ondertiteling bij Turkse films in de bioscopen.

Ik ook.

Spartaan
Kutfilm. Verhaal en scenario waren nog rommeliger dan in ''The League of Extraordinary Gentlemen''.

avatar van Santino Corleone
Prachtige film met een fantastisch verhaal. Kenan Imirzalioglu bewijst hier dat hij een van de beste acteurs in de werelds is. Hij speelt zeker beter dan vele Amerikaanse acteurs. Verder was het einde ook wel onverwacht spannend.

avatar van D.K
D.K
ik moet wel zeggen dat dit wel een van de beste Turkse films ooit is.Maar ikdenk dat het met een andere reggiseur de film wel verpest zou zijn.Ik kende hem hiervoor alleen van Kurtlar Vadisi ik denk dat hij het nog wel kan maken.

Deze film had ik al een tijdje geleden willen zien. Gisteren was het zover. Maar ik moet zeggen wat is dit toch een waardeloze film zeg.

Een "laatste" ottoman die weerspiegeld word als een zuiper en een rokkenjager. Klopt voor geen meter natuurlijk.
Een ieder die wat kennis heeft van de Turkse geschiedenis en de bevrijdingsoorlog weet hoe het allemaal ongeveer zal verlopen in de film. Maar de film had juist dit allemaal goed moeten uitwerken, daar faalt hij totaal in. Het wordt als het ware verpletterd door het gevoelige onderwerp die het probeert aan te halen.

avatar van Cihan78
De film had volgens mij meer de nadruk moeten krijgen op het bevrijdingsoorlog. Er is mijns inziens te veel aandacht besteed aan een liefdesverhaal. Wat mij persoonlijk ook stoort aan de Turkse films de laatste tijd in het algemeen is dat het niet meer zonder sex scenes kan. Waarom...? omdat we dan meer westers overkomen....?!?