Hell's Island (1955)

Alternatieve titel: South Sea Fury

Film noir / Avontuur

geregisseerd door Phil Karlson
met John Payne, Mary Murphy en Eduardo Noriega

Mike Cormack (John Payne) was eens een openbare aanklager, maar nadat zijn verloofde, Janet Martin (Mary Murphy), hem verliet voor een andere man raakte hij aan de drank en verloor hij zijn baan. Om er toch weer bovenop te komen, neemt Mike een baan aan als uitsmijter in een casino. Barzland (Francis L. Sullivan), een gehandicapte crimineel, komt bij Mike met een ongebruikelijk aanbod. Barzland is bereid om Mike $5,000 te betalen als hij een robijn kan lokaliseren, die verdween na een vliegtuig ongeluk in de Indische oceaan. Mike ontdekt de echte reden waarom hij gevraagd werd voor deze baan. Het blijkt namelijk dat Eduardo, de man waarvoor Janet Mike verliet, de locatie weet van de robijn.