Afghan Girls Can Kick (2008)

1 stem

Verenigd Koninkrijk
Documentaire / Sport

geregisseerd door Bahareh Hosseini

Documentaire over het nationale vrouwenvoetbalteam van Afghanistan. Een bijzonder team dat werd opgericht en zich volwaardig probeert te ontwikkelen na de ineenstorting van het Taliban-regime, een periode waarin vrouwen keihard werden onderdrukt. Afghan Girls Can Kick volgt het team en zoomt in op de omstandigheden van de individuele, zich emanciperende speelsters. Ondanks aanhoudend gevaar, het gebrek aan trainingsmogelijkheden, velden en een competitie, blijven ze optimistisch. Ze zijn door het dolle heen als ze worden uitgenodigd voor een toernooi in Pakistan.