Cirque Hollandais (1924)

Nederland

geregisseerd door Theo Frenkel
met Louis Bouwmeester, Esther de Boer-van Rijk en Kitty Kluppell

Hendrik van Baalen, eigenaar van het 'Cirque Hollandais', komt na veel jaren van rondzwerven terug in Nederland, waar zijn broer landbouwer is. Daar het hem na de dood van zijn vrouw zeer slecht is gegaan en hij aan de drank is geraakt, vraagt hij zijn broer per brief om geld. Hij heeft zijn zinnen gezet op de schoolrijdster van zijn circus, die maar doet alsof ze van hem houdt, maar een amouretje met de worstelaar heeft aangeknoopt, met wie zij tracht de directeur steeds meer en meer tot de drank aan te zetten in de hoop later zijn bezittingen voor een appel en een ei te kunnen overnemen. Van Balens dochter doorziet evenwel dit snode plan en tezamen met een brave clown tracht zij haar vader voor de ondergang te behoeden.

kappeuter (moderator)
Meer over deze film: link
Setfoto's, still en zelfs een fragment uit de film.

Horrorizer
ik zie hier een link in met de film freaks (qua verhaal)