The Bounty Killer (1965)

Western

geregisseerd door Spencer Gordon Bennet
met Dan Duryea, Rod Cameron en Buster Crabbe

Als Willie Duggans, een nieuweling uit het oosten, aankomt in het wilde westen wordt hij gelijk bijna doodgeschoten. Hij krijgt de keuze om snel geld te maken als premiejager, of een mooi rustig leven te gaan leiden met de mooie bar-zangeres Carole Ridgeway.

Matige western.

avatar van mr rumson
Dan Duryea, Rod Cameron, Buster Crabbe en John Mack Brown hebben allen hun sporen in het western genre wel verdiend hebben .
En met deze namen in een western is de interesse snel gewekt.
Maar dat al deze namen nog geen garantie geven voor een goede western blijkt wel uit deze film .
Waarom ik deze western niet uit de verf vind komen is omdat de acteurs al op leeftijd zijn .
Na mijn gevoel zie je dan ook teveel oudjes op het scherm die het leuk vinden om nog een keer samen in een western te acteren .
Er komen nog wel een paar jeugdige acteurs voorbij maar die acteren ook niet al te best.
Ook word er teveel gebruik gemaakt van een dezelfde decor waardoor je het gevoel krijgt dat ze rondjes rijden in plaats van A naar B.
Het mag dan een gezellig onder onsje zijn geweest met deze acteurs maar de uitwerking is jammer genoeg matig.