The Zombie Diaries (2006)

Verenigd Koninkrijk
Horror

geregisseerd door Michael Bartlett (I) en Kevin Gates
met Russell Jones, Craig Stovin en Imogen Church

In het eerste deel van de 21ste eeuw begon een onbekend virus zich te verspreiden onder de bevolking. Na enkele weken had het de volledige planeet overspoeld, van de kleinste landelijke gemeenschap tot in de grootste steden. Na de dood, brengt het virus het lichaam weer tot leven. Drie groepen van overlevenden hebben de verspreiding van deze virale plaag in Groot-Brittannië op camera vast gelegd. Zal één van deze overlevenden zich redden, of raken ze allemaal geïnfecteerd?

avatar van ralfsjam
tja, als het een schoolproject had geweest, had ik de leukigheid er wel van ingezien. maar na 50 minuten is de verveling toch wel echt ingeslagen hoor. sommige zombies waren nog wel leuk gedaan, en ik moet zeggen dat dit betere zombies waren dan die gillende en moordende uit de meeste andere zombie fliks. maar dat was dan ook alles wat pluspunten aangaat. dialogen waren slecht en de acteurs erg prutserig. ook was er geen emotie te bekennen, zelfs niet als je vriend of vriendin opgegeten word?! ik ben er voor gaan zitten, maar had het beter niet kunnen doen... een 2 voor de zombies.

and the winner is .....bla bla bla een dikke nul

Nieuwe poster ingestuurd.

is dit deel 2 van diaries of the death??

avatar van james_cameron
Deze goedkoop gemaakte film heeft bijna dezelfde insteek als Romero's Diary Of The Dead, maar is wat mij betreft net iets beter en origineler. Ook hier worden de gebeurtenissen gefilmd met videocamera's, maar door de slimme structuur zijn er een aantal verrassingen. Het is jammer dat de film soms erg saai en matig geakteerd is, want tegen het einde wordt alles zeer grimmig en verontrustend, met een paar originele scenario-vondsten. Met een iets groter budget en betere akteurs had hier wel wat meer ingezeten.

avatar van Defective
En weer een teleurstellende zombiefilm!! 0,5*

avatar van AmazingPP
Een ietwat saai zombiefilm. Meer kan ik eigenlijk niet zeggen. Er had veel meer in gezeten. Maar ja, meer wilde ik eigenlijk niet zeggen... 2 *

avatar van Rocco1984
Ik vond juist het begin erg leuk, maar tjonge jonge wat werd het saai na een tijd.

Overduidelijke low-budget zombie film, leuk geprobeerd, dat wel. Maar het eindresultaat slaat nergens op.

2 sterren voor de moeite,.

avatar van SuperSideSwipe
De Zombiegenre lijkt wel de meest populaire genre voor slechte en inspiratieloze film makers.

Dit is weer de zoveelste low budget slechte zombiefilm.

Sommige zombies zien er redelijk uit, maar door de vage documantaire stijl die ze gebruiken hebben ze een goed excuus gevonden om ze zo min mogelijk duidelijk in beeld te hoeven krijgen.

Zéér slechte film. Low budget. 1.5 voor de moeite.

avatar van Quaest
Slechte camera werk.. beetje cloverfieldachtig...
Begon vond ik wel leuk maar na 35 min heb ik uit gedaan... Ik kon niet verder kijken. Het acteren van anderen waren erg matig.
Het is ook vage documantaire.
Het zombie is ook slecht gemaakt. Het lijkt wel een masker van een euro.

avatar van Quaest
Ohjah.. er staat ook op cover: The best zombie movie ever
Hmm dat denk ik van niet -.-

avatar van M.Goodkat
pfffff.....

1 voor de moeite...

avatar van Flipz0r
Low Buget.. *3

avatar van killroy666
Deze film was helemaal niet zo slecht dan de meeste beweren. Het camerawerk vond ik persoonlijk beter dan dit in 28 weeks later (dat tijdens de spannende scènes veel te hectisch en te donker was). Daarenboven leunt het camerawerk aan bij the blair witch project dat veel hoger genoteerd wordt.

28 weeks later is in zijn geheel wel een betere film (betere zombies, betere acteurs, betere verhaallijn), maar toch vind ik dat deze film een zekere vorm van spanning meerbrengt. Verder dient ook rekening gehouden te worden met het beperkte budget waarmee deze film gedraaid is.

Kortom geen topper, maar ook geen verschrikking 2,5*

avatar van Boeikens
Zwak.

Heeft wat weg van Diary of the Dead maar met minder gore, voor een zombiefilm veel te braaf. Het filmwerk was nog redelijk en af en toe kwam er wel wat spanning op maar geheel gezien vond ik hem nogal saai.

avatar van totalreject
killroy666 schreef:

Volgens mij kwam er niet een zombie voor in 28 weeks later.

Ik vond deze film behoorlijk saai. Ik had hiervoor Diary of the Dead al een paar keer gezien en die vond ik wel erg leuk. Ik had bij deze daarom het idee dat ik ongeveer hetzelfde kon verwachten (alleen met een lager budget natuurlijk), maar ik kon er moeilijk wakker bij blijven. Het werd gewoon nergens echt spannend.

Pastichio Rocker
Een low-budget zombiefilm a la The Blair Witch Project. Gefilmd met minimale middelen, met een medium effect. Het gaat hier niet zozeer om de zombies, maar meer om de verschillende groepen die ermee te maken krijgen en hoe ze hier mee omgaan.

De film is verdeeld in 3 stukken: The Outbreak, The Scavengers en The Survivors. In het eerste stuk zien we hoe de hel losbreekt en hoe een stel journalisten vast komen te zitten in een klein plattelandsdorpje. In het tweede stuk volgens we een groepje die op zoek zijn naar voedsel en gereedschap, en in het derde stuk volgen we een groep die verschanst zitten op een boerderij en hiervan de zombies proberen weg te houden. Maar ook komen we erachter dat het niet perse de zombies zijn die hier het gevaar vormen...

Voor een low-budget film zijn de special effects heel degelijk, en ook de make-up oogt redelijk goed. Er zitten een paar mooie headshots in en ook een paar gore effecten zoals het eten van ingewanden is goed gedaan. Acteerwerk was amateuristisch, maar goed gebracht en het werd nergens echt ongeloofwaardig. De muziek was erg cool: een soort van spooky drone ambient. Het deed me denken aan de muziek in de film '30 Days of Night'.

Als je bij deze film horden zombies verwacht a la Day- en Land of the Dead, liters bloed en veel afgerukte en opgegeten ledematen, dan zit je hier verkeerd. Dit is een low-budget film geschoten met minimale middelen. Ook is de film nergens, behalve een enkele scene, echt eng of goor. Gorehounds zullen dus elders hun heil moeten zoeken. Dit is echt een film die dieper ingaat op de relaties tussen verschillende groepen mensen in een (vrij) uitzichtloze situatie. De zombies zijn eigenlijk bijzaak.

De makers hoeven zich in ieder geval nergens voor te schamen. Dit is een prima debuutfilm die een slimme vertelstructuur heeft, een grimmige uitzichtloze sfeer en hier en daar zeer verrassend uit de hoek komt. Een tip: laat je in ieder geval niet misleiden door de apocalypse-achtige cover of de lovende quotes die prominent aanwezig zijn. Dit is een intelligent zombiedrama, maar nergens zo goed als '28 Days Later' en ook zeker niet de beste zombiefilm ooit.

avatar van marko09
2 omdat ik aardig ben

avatar van lagaiske
Best Zombie movie ever.Ja dat zal wel!
Pffff wat een tijdverspilling.

avatar van akira124
Poeh, dat er mensen zijn die hier hoger als een 0,5 voor geven. Deze film was op ieder vlak erg slecht.

avatar van Tristan Scelso
Na alle reviews toch positief verrast. Was niet super maar wel te kijken. Zaten wel wat irritante scene's in zoals de nacht scene's. Was wat raar dat de zombie's meestal in de nacht op straat waren en overdag niet. Toch wel leuk gedaan de effecten. Er zaten ook wat tijd flashbacks in die ook niet helemaal lekker lopen en duidelijk zijn. Ik geef hem een 2,5 vooral omdat het een leuk verhaal is, middelmatig geacteerd wordt en de special effecten toch ok zijn. Ook zitten er een paar verrasende wendingen in.

slecht!

avatar van 606
Dit is gewoon weg niet om aan te zien.

1 ster

avatar van namingway24
Brakke zombiefilm met een beroerde cameravoering; realistisch betekent niet dat de scènes niet om aan te zien moeten zijn. De vertelstructuur was een aardig idee maar ik had nooit echt het idee dat de situaties wezenlijk anders waren, mede vanwege het ontbreken van een overtuigende zombie-horde.

Het grootste probleem vond ik dat de makers het laatste kwartier vergaten dat ze aan een zombiefilm bezig waren en er een torture porn achtige film van maakten. De vertelstructuur had hier nog wel van pas kunnen komen: als de bad guys in het midden van de film aan stukken waren gereten was het laatste shot iets bevredigender geweest. Nu bleef er bij mij alleen maar een vieze nasmaak achter.

Nee, na eerder Eaters is dit weer een zombiefilm waar ik niks mee kan; ik blijf een fan van het genre, maar dit soort wanproducten geven het subgenre een slechte naam.

verrassend goede film. Beter dan sommige high-budget films. Waard om te kijken. 3*

avatar van RuudC
Grappige titel. Ik blijf voor me zien hoe een rottende zombie op een zolderkamertje in zijn/haar dagboek pent. “Lief dagboek, vandaag heb ik door de stad gestrompeld, twee mensen opgegeten”.

Was een mooi scenario geweest, maar de film iets serieuzer van aard. Al met al geen vervelende film. Dat het een low budgetproductie is, straalt er echt van af. Het vervelendste vond ik eigenlijk het hele handycamgebeuren. Daardoor kreeg ik vaak de dingen te zien waar ik eigenlijk helemaal geen interesse in had. Dat er drie groepen gevolgd voegt niets toe. Niet dat ik nu direct binding zoek met de hoofdpersonen (vind ik altijd zo overrated), maar het resultaat is chaotisch. Het heeft geen zin om de personen te volgen, want voordat je er erg in hebt, is de camera alweer in het bezit van een ander groepje. Er zijn genoeg zombies en genoeg gore. Op basis daarvan is Zombie Diaries nog best vermakelijk. Houd er alleen rekening mee dat het een lowbudget film is. Erg lowbudget, en de beste zombiefilm uit Engeland is dit absoluut niet. Bij vlagen vermakelijk, maar dat kan alleen gezegd worden door liefhebbers van het zombiegenre.

avatar van Joeviemama
Slecht !!!!!!!!!!!!