La Fille du Diable (1946)

Alternatieve titels: Devil's Daughter | La Vie d'un Autre

Frankrijk

geregisseerd door Henri Decoin
met Pierre Fresnay, Fernand Ledoux en Thérèse Dorny

Na een bank geplunderd te hebben vlucht de beruchte bandiet Saget voor de politie. Hij is gewond maar wordt door een dronken automobilist opgepikt. De man is een bandenverkoper, die na 25 jaar ballingschap met een grote hoeveelheid geld vanuit Amerika is teruggekeerd. Alvorens thuis aan te komen heeft hij fataal ongeval met de wagen en sterft. Saget maakt zich van zijn geld en zijn papieren meester en gooit zijn lichaam in de rivier. In een kliniek laat Saget zijn schotwond door een oude dokter verzorgen en vervolgens besluit hij een nieuwe identiteit aan te nemen, die van de gestorven man. Hij slaagt erin alle mogelijke verdenkingen van zich af te schudden. Slechts één iemand blijkt hem door te hebben en ontwikkelt een blinde haat tegen hem: Isabelle, een meisje dat aan tuberculose lijdt en wiens vader vroeger door de dorpelingen van zwendel werd beschuldigd.