• 8.228.761 stemmen

Alternatieve titel: Exodus

Oorsprong: Hongkong

Geregisseerd door: Ho-Cheung Pang

Met onder meer: Simon Yam en Annie Liu

IMDb beoordeling: 6,4 (763)

Oorspronkelijke taal: Kantonees

Over Cheut Ai Kup Gei

"Behind every conspiracy lies an incredible truth."

Yuan is een arm en bedaard meisje uit Taiwan dat in Hongkong is gehuwd en ingeburgerd. Echter viel haar huwelijk uiteen en zij is nu gescheiden van haar echtgenoot Bing. Op één dag is Bing spoorloos verdwenen en de politie zoekt Yuan voor een verklaring. Ye is een politieagent, die al eerder met Bing was betrokken bij een ander zaak, hij was daarvoor al bestraft voor het stalken van vrouwen in toiletten. Bovendien zegt Bing dat hij nog een ongelooflijk geheim had ontdekt: heel wat vrouwen waren van plan om hun mannen te verdelgen en zij ruilden al hun ideeën in het toilet. Ye vond het te bizar, totdat hij het bewijs had gevonden. Met alle consequenties ten gevolg.

Tsim Kin-Yip

Kwan Ping-Man

Pun Siu-Yuen

Ann's mother

Professor teaching electronics

Man in wheelchair

Toy store boss

Onderhond

Ik volg Ho-Cheung Pang al een tijdje en na Isabella ben ik gewoon fan.

Exodus is een aparte film, die het arthouse gevoel van Isabella mixed met de lichtzwarte humor van z'n vorige films.

Het resultaat is uitermate apart, maar vreemd en moeilijk aan te raden. De film is traag, mooie cinematografie, klassieke score en gaat werkelijk nergens over. Blijkbaar zijn er vrouwen die in de vrouwentoiletten een complot tegen het mannelijke ras smeden. Mjah ...

Ijskoud en onderkoeld maar uiteindelijk erg grappig en verfrissend filmpje.

Langere review hier

avatar van J.T.O

J.T.O

Mooie films, hier houd ik wel van al ben ik best wel dol op zijn voorafgaande films

In het begin dacht ik even of ik wel de juiste film zat te kijken, prachtig!

avatar van Goldenskull

Goldenskull

De eerste helft van Exodus was weinig bijzonders. Pas vanaf de scène waarin Yip vreemdgaat wordt het leuk. Die scène vond ik overigens ook het hoogtepunt van de film, prachtige rustgevende muziek en dat dromerige sfeertje wat een beetje aan Yi Sa Bui Lai deed denken.

De laatste tien minuten zijn erg zwartgallig, hehe. 3.5* dankzij de tweede helft.