Dik Trom en het Circus (1960)

Nederland
Familie

geregisseerd door Henk van der Linden
met Tonny van Schendel, No Bours en Dirk Capel

Het is weer zomervakantie en Dik Trom en zijn kornuiten trekken er weer op uit om te ravotten en dolle dwaze streken uit te halen. Het hoogtepunt is wel het circus. Dik weet 3 minuten lang op een koppige ezel te blijven zitten en wint daarmee een prijs. In plaats van een tweedehands fiets te kopen, geeft de goedhartige Dik het geld aan oude Kee, een oud vrouwtje uit het dorp, omdat zij anders haar huisje niet meer kan betalen. Tot de grote schrik van Dik wordt het geld eerst nog gestolen. Dik en zijn vrienden gaan op jacht en vangen de boef.

Ik vind dit zelf best wel een gave film. Heb vroeger alle boeken gelezen. En nu komen dan ook de films toch weer eens wat anders dan anders . Hopen dat ze de rest ook later uitkomen.

De eerste dvd die ik kocht bij BLOKKER deed het niet bleek een slechte producktie te zijn , Gelukkig kreeg ik snel 2 nieuwe 2 delen daar was ik wel blij mee.

Heerlijk vermaak.

Ik had deze vroeger op videoband in 3 delen volgens mij.

Prissie
Mhowah..Het gaat

avatar van streeter
Erg leuk, erg simpel, erg goedkoop. Vond het grappig dat een minuut of 10 van de film een aantal circus optredens zijn.

avatar van BlueVelvet
Een komische jeugdfilm, doorspekt met kattekwaad en dolle dwaze streken

avatar van niethie
Heb dit vroeger echt talloze keren gezien en vond het geweldig, vorig jaar ofzo nog eens herkijken en dat had ik beter niet kunnen doen. Een verschrikkelijk oudbollige jeugdfilm vol flauwe situaties en irritante typetjes. Om de sentimentele waarde en het feit dat- Bassie en Adriaan nog even langs komen houd ik het maar op-

2 sterren.

robertus65
Er is maar liefst ruim 40 minuten weggeknipt op de dvd, verder veel van hetzelfde.

avatar van movie acteurs
Erg oubollig al valt het op dat deze film uit de jaren 60 komt. Sowieso was ik nooit een fan van Dik Trom. Vermakelijk maar meer niet. Krijgt een klein 2,0tje.

avatar van Phantasm
Grappige jeugdfilm met doldwaze streken.

avatar van DwarreI
Grappig detail is dat Bassie en Adriaan als circusartiesten meedoen in deze Dik Trom film (de acrobaten act met de tafel, stoelen en flessen).

avatar van Brix
@Dwarrel:
Die werkten destijd nog onder de naam The Crocksons (later ook samen met hun beider echtgenotes)
Voornamelijk in theaters en varietéshows.
Bassie en Adriaan kwamen pas veel later op de proppen.

Dick2008
Ik zal wel even een correctie indienen, want als er 40 minuten zijn weggeknipt blijft er niet veel over van de huidige 49 minuten.