Special Agent (1935)

Misdaad / Drama

geregisseerd door William Keighley
met Bette Davis, George Brent en Ricardo Cortez

Journalist Bill Bradford wordt ingehuurd als speciale agent door de belastingdienst om crimineel Nick Carston te ontmaskeren. Hij ontmoet Julie Gardner, Carstons boekhoudster, die met hem samen zal werken. Maar een verklikker vertelt Carston over hen en een groep zware jongens ontvoert vervolgens Julie voordat ze kan getuigen.

avatar van Dutchfan
Zowel George Brent als Bette Davis waren erg negatief over deze film.
Brent noemde de film "armoedig" en "ongeloofwaardig" , terwijl Davis er nog een schepje bovenop deed en deze film een dieptepunt in haar carriere noemde.

Vreemd dat ze zo negatief waren, aangezien de film goede kritieken kreeg.

Ik vond de film een Bovengemiddelde gangster film met goede acteurs en een spannend verhaal.

George Brent speelt Bill Bradford, die als special agent de uiterst gewelddadige gangsterbaas Nick Carston (goede rol van Ricardo Cortez) moet gaan uitschakelen.
Hij moet dat samen gaan doen met de boekhoudster van Carston, Julie (Bette Davis), die graag uit het criminele milieu wil, waar ze bij toeval in is terecht gekomen.

Julie en Bill werken nauw samen met de politie en samen met die politie zetten ze een plan op om Carston in de val te lokken , helaas mislukt het plan en moeten Bill en Julie zich uit deze levensgevaarlijke situatie zien te redden.