Ritoru Wicchi Akademia: Mahoujihikake no Parêdo (2015)

Alternatieve titel: Little Witch Academia: The Enchanted Parade

Japan
Animatie / Komedie

geregisseerd door Yô Yoshinari
met de stemmen van Megumi Han, Fumiko Orikasa en Michiyo Murase

Akko, Lotte en Sucy weten zich niet te gedragen op school. Ze worden bij de directrice geroepen, die hen nog één kans wil geven. Ze krijgen de opdracht om de heksenparade te organiseren tijdens het komende festival in het naburige dorp. Dit loopt echter niet van een leien dakje.

Matig.

Ik denk dat ik de kortfilm ooit wel eens gezien heb, deze middellange film is daar gewoon een best logisch vervolg op. Gekeken omdat de animatie en art style me bovengemiddeld leken en dat was ook wel het geval, maar verder kon het me niet echt bekoren.

Jammer genoeg is het een redelijk kinderachtig gebeuren. Drie heksjes die een heksenstoet moeten voorbereiden die elk jaar opgevoerd wordt in het naburig dorpje. Een hoop anime clichés, nogal wat drukte en simpele humor. Wie regelmatig anime kijkt, vooral de reeksen dan, weet wat te verwachten.

Het duurt gelukkig niet lang (net onder het uur) en geregeld zijn er best mooie dingen te bewonderen, maar écht genieten kan ik niet meer van dit soort animes. Het is af en toe wel leuk als tussendoortje, maar meer ook niet.