El Caso Almería (1984)

1 stem

Spanje
Drama / Misdaad

geregisseerd door Pedro Costa (I)
met Agustín González, Fernando Guillén en Manuel Alexandre

Een Spaanse rechter stelt een onderzoek in naar de moord door de Civiele Bescherming op drie jonge mensen, waarvan ze ten onrechte dachten dat het terroristen van de ETA waren. In zijn speurtocht naar de waarheid zal de rechter allerlei hindernissen onder ogen zien en wordt hij met bedreigingen op zijn eigen leven geconfronteerd. Niet iedereen is er immers mee gediend dat bepaalde geheimen van de gevaarlijke Spaanse militaire wereld het daglicht zien op een ogenblik dat het land juist een veertig jaar durend autoritair regime achter de rug heeft.

avatar van Mac Hammer Fan
Kreeg één nominatie voor de beste acteur van Fotogramas de Plata in 1985.