September 30, 1955 (1977)

Alternatieve titels: 24 Hours of the Rebel | 9/30/55

geregisseerd door James Bridges
met Richard Thomas, Dennis Quaid en Tom Hulce

In dit coming-of-age drama stort het leven van een jongen in nadat zijn idool, James Dean, in een auto-ongeluk sterft. Samen met zijn vrienden, die niet allemaal inzien waarom hij zo'n obsessie heeft met James Dean, proberen ze contact te maken met de geest van James Dean.

Lijkt me een mooie film maar zeer moeilijk aan te komen.
Hier was Richard Thomas zeer bekend door de hit-serie The Waltons (John 'John Boy' Walton Jr.) waar ik nog steeds op het 4de seizoen zit te wachten, weet iemand trouwens wanneer de release is?

avatar van streeter
Waltons seizoen 4 en 5 zijn in R1 al verkrijgbaar.
Ik vond Richard Thomas als jonge man een goede akteur, maar helaas maakt hij de laatste jaren alleen maar televisie films.
Deze film was een tegenvaller - vooral met deze cast en deze regisseur (tussen Paper Chase en China Syndrome) en kwam over als een TV film.
* 1/2
De film is in de VS makkelijk op VHS te vinden en speelt de afgelopen tijd op Sundance Channel.