The Night Before (1988)

geregisseerd door Thom Eberhardt
met Keanu Reeves, Lori Loughlin en Theresa Saldana

Winston Connelly wordt midden in de nacht wakker in een steeg met geen idee wat er is gebeurd. Door een serie flashbacks weet hij dat hij aan de kant was gezet op zijn weg naar het schoolbal. Hij gaat op onderzoek uit om te weten te komen wat er die nacht is gebeurd.

Heerlijke jaren tachtig komedie met een typisch 80's sfeertje en stijlvolle flashback sequences. Keanu Reeves komt erg symphatiek over. Hij speelt een leuke rol als knappe nerd en de doldwaze situaties waar hij in terecht komt zijn erg amusant. Verder een zeer geslaagde soundtrack en Lori Loughlin is een genot om naar te kijken. *** ½

Stay away from ginger ale and tequila. It's a bitch!

avatar van mikey
Ja, leuke 80's film en G.Clinton was cool. Zie Diesel verder! 3.5

avatar van matthijs_013
Ik vond het juist een van de mindere 80's tienerkomedie. Het had een leuke cast, maar het was allemaal niet zo indrukwekkend en van die jaren 80 komedies hoort over school te gaan, geen achterbuurten.

Reinbo
Lekker fout jaren 80 filmpje. Best vermakelijk. Lori Loughlin en Reeve spelen erg prettig.

avatar van stephan73
3 jaar na het veel betere After Hours, komt deze komedie met een bijna identiek verhaal. Helaas is dit niet meer dan een aardige poging, met Keanu Reeves die al aardig aan het oefenen is voor Bill & Ted.
Aardig, maar dit zal niet lang blijven hangen!

avatar van Verhoeven
Hoewel de film de typische jaren ‘’80 uitstraalt voelde ik me geen moment bij de film. Dat vooral komt door opkomende ster Keanu Reeves. Mijn God, wat heeft hij het moeilijk in deze film. Hij komt in de meest bizarre situaties terecht maar zet elke keer weer dezelfde kop op. Hoewel hij hier en daar een leuke oneliner uit zijn mond laat komen was dat het. Wat rest is de film uitzitten om hem vervolgens te vergeten.

avatar van INSTITUT777
aardige film maar met weinig verassingen. 2,5*

Hij begint leuk maar eindigt slap. Na een uur had ik wel genoeg gezien en dan wel enorm voorspellend als ze zegt; Ik heb nog nooit iemand meegemaakt die zijn leven voor mij waagde" ( ofzoiets) beetje flauw, een 2.5

avatar van Aapje81
Boven verwachting leuke film waarmee ik mij prima heb vermaakt. Af en toe lag ik dubbel van het lachen. Het is alleen jammer dat er iets over de helft een inkak momentje is maar erg leuke en vooral ondergewaardeerde komedie.

avatar van badfans69
Leuke film, alleen halverwege zit er de klad, maar het einde maakt veel goed.

Dick2008
Ik had deze film al gezien, maar toen ik hem gisteren opnieuw bekeek snapte ik aan het begin werkelijk niks van mijn stem 3.0

Eerste gedeelte van de film is echt niet zo best, Keanu Reeves en Lori Loughlin spelen ook niet zo goed, nogal gemaakt. Zodra er steeds meer bekend wordt over Tito, dat is ongeveer halverwege wordt de film een stuk leuker. Reeves speelt dan ook wat beter, waarschijnlijk zit hij dan wat beter in zijn rol. Datzelfde geldt voor Lori, hoewel die nog wat beter speelt, zoals ze op gegeven tekeer gaat tegen Keanu, dat doet ze leuk. Bovendien is het een lief poppie om te zien, dus dat helpt ook.
De vele anderen die in deze film voorbij komen zijn wisselend, er zitten geinige types tussen maar ook die niet zo leuk zijn.

Ik hou wel van dit soort flauwe films, luchtig vermaak, onschuldige humor. Inhoudelijk hebben deze films echter zo weinig te bieden, dat je na een paar maanden de film al weer bent vergeten. Een bericht bij de film helpt dus echt wel. De eerste helft is 2.0, de tweede is 4.0. dus zit ik met mijn stem van 3.0 toch goed.

avatar van Mescaline
Heerlijk tussendoortje waar in genoeg mysterie zit en humor die voor de verandering ook eens grotendeels op zijn plaats valt en niet te geforceerd erin is gepropt.
Lori Loughlin was trouwens wel super sexy in deze film, een echte 80s babe!

Het einde is wel standaard en voorspelbaar maar gelukkig verder niet al te storend.
The Night Before is gewoon fijn typisch jaren 80 kijk voer.

Een dom niemendalletje over twee karikaturen, die in plaats van op het schoolbal in een duistere achterbuurt van East Los Angeles terechtkomen. Het aantal geslaagde grappen is op de vingers van één hand te tellen. Ergens halverwege realiseerde ik mij dat ik de film wel eens eerder had gezien, maar totaal vergeten was. Ik vrees dat dat weer staat te gebeuren.

Redelijke film waarin de avond van het schoolbal niet verloopt zoals gepland. Een leuke opzet waarbij het hoofdpersonage zich iedere keer flarden herinnert van wat er is gebeurd en waarbij hij van de ene in de andere hachelijke situatie belandt. Wellicht niet echt goed, maar wel vermakelijk en leuk.

Vergelijkbaar met het betere After Hours en Into the Night (die ook hetzelfde nachtelijke sfeertje als deze film hebben).

Dick2008
Heel matige film eigenlijk. Hij had gewoon moeten keren was er niks aan de hand, al had je dan ook geen film. Wel erg leuk spel van Reeves de gehele film, al doet Loughin het ook behoorlijk goed en ze is echt schattig al vind ik dat van Reeves ook, heel gek. Dat zal dan wel de kracht zijn achter deze film, die eigenlijk niks voorstelt. Het eerste gedeelte van de film is leuk en zo is het laatste gedeelte. Veel vreemde types in deze film en dat gaat op gegeven moment wel wat vervelen. Voor mijn gevoel gaan ze iets te lang door met die flashbacks. Eerder grappig dan echt komisch. Heb hem al meerdere keren gezien. Het blijft een merkwaardige film. Reeves en Loughin zijn bijna even oud en waren in deze film rond de 25. 4.0