You Belong to Me (2007)

Thriller

geregisseerd door Sam Zalutsky
met Daniel Sauli, Patti D'Arbanville en Sherman Howard

Jeffrey heeft de man van zijn dromen ontmoet, René, een Fransman en een stuk, maar hij blijkt een ongrijpbare "lover" te zijn. Wanneer Jeffrey ontdekt waar René woont besluit hij totaal impulsief in hetzelfde appartementengebouw te gaan wonen. Maar zijn besluit heeft een averechtse werking want René wordt koud en afstandelijk. Daarvoor in de plaats heeft de verhuurster Gladys een overdreven aandacht voor haar nieuwe huurder. Weldra realiseert Jeffrey zich dat er wat vreemds aan de hand is, vooral als hij geheimzinnig gekreun hoort dat van een verdieping lager komt en hij te weten komt dat hij niet de eerste Jeffrey is die in zijn appartement woont. Bij toeval komt hij achter het duistere geheim van Gladys. De vraag is of het hem zijn leven zal kosten.

Verrassende, leuk bedachte, ouderwetse thriller met goed plot over een jonge architect die een slecht besluit neemt en wiens leven verandert in een nachtmerrie. Een film, die je lekker onderuit gezakt kunt zien (met een glas wijn).

Tot ver in de film dacht ik: waarom moet het per se om een homo gaan? Gelukkig werd de relevantie tegen het einde duidelijk gemaakt.
Eh, Gauke, wat heb jij met al die glazen wijn?

avatar van Mr. Chiel
Thriller over een vrouw die sloerie-homo's in haar pand een appartement laat huren om ze vervolgens op te sluiten in haar eigen appartement om hun... moeder te zijn en ze te 'redden' . Aparte film, maar wel tof!