• 8.352.089 stemmen

Julianes Sturz in den Dschungel (2000)

Documentaire | 65 minuten

Genre: Documentaire

Alternatieve titel: Wings of Hope

Oorsprong: Duitsland

Geregisseerd door: Werner Herzog

Met onder meer: Juliane Koepcke en Werner Herzog

Oorspronkelijke taal: Duits

Plot Julianes Sturz in den Dschungel

Werner Herzog keert terug naar Zuid-Amerika met Juliane Koepcke, de Duitse vrouw die de enige overlevende was uit een vliegtuig dat daar in 1972 neer stortte. Ze vinden de resten van het vliegtuig terug en recreëren haar tocht door de jungle naar de bewoonde wereld.

image

narva77 (crew films)

Was deze film/documentaire laatst niet op tv bij de Belg?

avatar van Jordy

Jordy

ja na Manon des Sources volgens mij

narva77 (crew films)

Is dat een grapje of meen je dat?

avatar van Jordy

Jordy

nee ik meen me zoiets te herinneren, zag aankondingingen toen

kan ook ander dag geweest zijn, maar zo vaak kijk ik niet naar de Belgische zenders

kappeuter (crew films)

Het kwartje valt nu pas bij mij: Dschungel = jungle. Ik vond het maar een onmogelijk woord (om uit te spreken vooral).

avatar van FisherKing

FisherKing

BlaBla is sterk bezig.. Verklaar even de schoonheid van deze film...

narva77 (crew films)

Verrek, nu weet ik het weer, was idd na Manon Des Sources (of na Jean de Florette).

Wist je trouwens dat tijdens dat die vrouw zich een weg door de jungle waande, een paar kilometer verderop de opnames bezig waren voor "Aguirre, der Zorn Gottes"

avatar van blabla

blabla

• 2070 berichten

BlaBla is sterk bezig.. Verklaar even de schoonheid van deze film...

hoebedoelu ?

Het mooie van deze film, en Herzog in het algemeen, is dat hij altijd leuke dingen en weetjes heeft te vertellen, zeker over zijn eigen films, en ook altijd goede en interessante gesprekken heeft met de mensen met wie hij spreekt.

Wat verder mooi is aan deze film is het ongeloofelijke verhaal wat Juliane heeft meegemaakt daar en hoe zij hier samen over praten.

avatar van blabla

blabla

• 2070 berichten

De film crew heeft zelfs geholpen met de zoektocht naar het vliegtuig.

avatar van tsjidde

tsjidde

In 1974 is er al een speelfilm over deze gebeurtenis gemaakt, maar in deze docu zie je dat Juliane Koepcke wel een beetje moet lachen om de manier waarop zij in die film wordt neergezet, namelijk als een heel bang meisje dat schrikt van het gevaar dat achter elke boom tevoorschijn springt. In werkelijkheid was Juliane Koepcke best wel bekend met de jungle, haar vader was bioloog en zij groeide op in simpele hut ergens in een bush bush. Dat is zeer zeker ook haar redding geweest, want iemand zonder kennis van het oerwoud had het waarschijnlijk nooit gehaald.

avatar van Darbie

Darbie

Och ja ....... ook een groot kunstenaar als Werner Herzog moet zich wel eens vermoeien met een financieel scharreltje om iets aan de openstaande rekeningen te doen.