Julianes Sturz in den Dschungel (2000)

Alternatieve titel: Wings of Hope

Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Werner Herzog
met Juliane Koepcke en Werner Herzog

Werner Herzog keert terug naar Zuid-Amerika met Juliane Koepcke, de Duitse vrouw die de enige overlevende was uit een vliegtuig dat daar in 1972 neer stortte. Ze vinden de resten van het vliegtuig terug en recreëren haar tocht door de jungle naar de bewoonde wereld.

avatar van narva77
Was deze film/documentaire laatst niet op tv bij de Belg?

avatar van Jordy
Jordy (admin)
ja na Manon des Sources volgens mij

avatar van narva77
Is dat een grapje of meen je dat?

avatar van Jordy
Jordy (admin)
nee ik meen me zoiets te herinneren, zag aankondingingen toen

kan ook ander dag geweest zijn, maar zo vaak kijk ik niet naar de Belgische zenders

kappeuter (moderator)
Het kwartje valt nu pas bij mij: Dschungel = jungle. Ik vond het maar een onmogelijk woord (om uit te spreken vooral).

FisherKing
BlaBla is sterk bezig.. Verklaar even de schoonheid van deze film...

avatar van narva77
Verrek, nu weet ik het weer, was idd na Manon Des Sources (of na Jean de Florette).

Wist je trouwens dat tijdens dat die vrouw zich een weg door de jungle waande, een paar kilometer verderop de opnames bezig waren voor "Aguirre, der Zorn Gottes"

avatar van blabla
BlaBla is sterk bezig.. Verklaar even de schoonheid van deze film...

hoebedoelu ?
Het mooie van deze film, en Herzog in het algemeen, is dat hij altijd leuke dingen en weetjes heeft te vertellen, zeker over zijn eigen films, en ook altijd goede en interessante gesprekken heeft met de mensen met wie hij spreekt.
Wat verder mooi is aan deze film is het ongeloofelijke verhaal wat Juliane heeft meegemaakt daar en hoe zij hier samen over praten.

avatar van blabla

De film crew heeft zelfs geholpen met de zoektocht naar het vliegtuig.

In 1974 is er al een speelfilm over deze gebeurtenis gemaakt, maar in deze docu zie je dat Juliane Koepcke wel een beetje moet lachen om de manier waarop zij in die film wordt neergezet, namelijk als een heel bang meisje dat schrikt van het gevaar dat achter elke boom tevoorschijn springt. In werkelijkheid was Juliane Koepcke best wel bekend met de jungle, haar vader was bioloog en zij groeide op in simpele hut ergens in een bush bush. Dat is zeer zeker ook haar redding geweest, want iemand zonder kennis van het oerwoud had het waarschijnlijk nooit gehaald.