Omo Child: The River and the Bush (2015)

Verenigde Staten / Ethiopië
Documentaire / Drama

geregisseerd door John Rowe

Lale Labuko is geboren en getogen in de Omo vallei bij het Karavolk. Wanneer hij als 15-jarige getuige is van de moord op een kind dat volgens de ouderen de ‘mingi’-vloek met zich meedraagt, maakt dit een enorme indruk op hem. Hij komt zelfs te weten dat hij twee oudere zussen had die hetzelfde lot hebben ondergaan. Mingi-kinderen zijn immers een grote bedreiging voor de stam, want ze brengen ziekte, droogte en hongersnood met zich mee. Je kan ze volgens de traditie herkennen aan verschillende kenmerken, bijvoorbeeld wanneer bij een baby eerst de boventandjes tevoorschijn komen en pas later de ondertanden.