Herr Bello (2007)

Duitsland
Familie

geregisseerd door Ben Verbong
met August Zirner, Armin Rohde en Sophie von Kessel

De 12-jarige Max is de zoon van apotheker en weduwnaar Sternheim. Op een dag ontmoet hij een zwerfhond, die hij Bello noemt. En hij mag hem houden van zijn vader. Max kan zijn geluk niet op, totdat de nette doch attractieve mevrouw Lichtblau een kamer huurt bij de Sternheims. Die heeft het niet hoog zitten met vlooiendragende en stinkende honden. Op een dag vindt Max' vader een vreemde fles uit zijn grootvaders tijd. Echter, de fles breekt al snel en Bello likt van de vrijgekomen vloeistof. De trouwe viervoeter verandert in een mens, Herr Bello. En in deze nieuwe gedaante zorgt hij voor nog meer onrust en heibel in huize Sternheim.