• 8.667.149 stemmen

Terror y Encajes Negros (1985)

Drama / Horror | 95 minuten

Genre: Drama / Horror

Alternatieve titel: Terror and Black Lace

Oorsprong: Mexico

Geregisseerd door: Luis Alcoriza

Met onder meer: Gonzalo Vega, Maribel Guardia en Claudio Obregón

IMDb beoordeling: 6,1 (177)

Oorspronkelijke taal: Spaans

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Terror y Encajes Negros

Isabelle, een jonge vrouw wordt door haar ziekelijk jaloerse echtgenoot gevangen gehouden in zijn modieuze complexe flat. In een zucht naar contact met de buitenwereld zoekt het meisje vriendschap met iemand anders die al vlug verliefd wordt op haar. In het gebouw woont ook een griezelige musicus van middelbare leeftijd, die rondzwerft in de stad op zoek naar vrouwen van wie hij hun haar afsnijdt en de lokken bewaart in een gesloten kluis.

avatar van Mac Hammer Fan

Mac Hammer Fan

Uit op DVD in de States. Heeft iemand deze obscure prent toevalllig gezien?

avatar van Mac Hammer Fan

Mac Hammer Fan

De film kreeg 1 Silver Ariel Award en nog twee nominaties in Mexico 1987.Ik heb de DVD gekocht. De vertolkingen vond ik persoonlijk geen Award of nominatie waard. De film komt eerder traag op gang, maar gaande weg zit de spanning er toch steeds meer in. De prent helt echter meer over naar een drama dan een horrorfilm. Het is geen exploitation, er zitten een aantal zwakke momenten in het verhaal, maar het laatste deel is sterker.