• 8.301.231 stemmen

Descanse en Piezas (1987)

Horror | 90 minuten

Genre: Horror

Alternatieve titel: Rest in Pieces

Oorsprong: Spanje / Verenigde Staten

Geregisseerd door: José Ramón Larraz

Met onder meer: Scott Thompson Baker, Lorin Jean Vail en Jack Taylor

IMDb beoordeling: 4,6 (499)

Oorspronkelijke taal: Spaans

Plot Descanse en Piezas

"Their dream house brought them together...Their neighbors are tearing them apart!"

Een pasgehuwd paar neemt zijn intrek in het grote herenhuis van de dode tante van de bruid. Het oogt als een droomhuis, maar spoedig gebeuren er vreemde dingen wanneer de diverse huurders en bedienden het huis niet willen verlaten. Het koppel begint zich stilaan te realiseren dat de dood als het zwaard van Damocles boven hun hoofd hangt.

imageimageimage

avatar van Nomak

Nomak

Zwakke horrorfilm waar enkel de sfeer op bepaalde momenten goed is, maar die momenten zijn te schaars om de film te redden.
De acteerprestaties lijken werkelijk nergens op.
En de personages doen de domste dingen.
Als je midden in de nacht wakker wordt en je vreemde geluiden hoort, dan doe je toch het licht aan om wat zicht over de situatie te krijgen. Dan ga je toch niet in het donker ronddolen in een huis waar je nog maar net in woont.

In het begin is er eengrappige scene als in in het mortuarium een lijk plotseling rechtveert, met de ogen opengesperd en alles. De familieleden van de overledene schrikken zich rot. Volgens de mensen die er werken is het gewoon een chemische reflex en komt dit wel vaker voor.

De poster van de film vind ik wel redelijk mooi moet ik zeggen.
Dat is ook de hoes van de vhs die ik te zien kreeg. Helaas heeft die mooie afbeelding eigenlijk niets met de film te maken.

avatar van Reinbo

Reinbo

Gave vreemde horrorfilm. OK het is amateuristisch, maar met de huidige reality movie hype valt dat dan weer erg mee. Lekker 80's sfeertje. Foute kapsels, personages en hoog VHS gehalte maken dit tot een mooi werkje. Aanrader!

Kleine 4*

avatar van dutchtuga

dutchtuga

Heb deze nog op een Beta-band. Moet toch eens een Betamax-speler halen.

avatar van Lui

Lui (crew films)

Sfeervolle film uit de jaren '80 die over het algemeen saai is. De moorden zijn matig, maar de scene in de garage waarin de auto's de hoofdpersoon proberen te vergassen vond ik super. Het plot is een gatenkaas en ook de reacties van de hoofdpersonen zijn vaak niet logisch. Het uiteindelijk plot zie je al van mijlenver aankomen, maar dat mag de pret zeker niet drukken.

avatar van Basto

Basto