El Ojo del Huracán (1971)

Alternatieve titels: In the Eye of the Hurricane | The Fox with a Velvet Tail | Suspicion | La Volpe dalla Coda di Velluto

Spanje / Italië
Thriller / Romantiek

geregisseerd door José María Forqué
met Jean Sorel, Analía Gadé en de stem van Maurizio Bonuglia

Ruth en Michel verbreken hun relatie nadat Ruth kennis heeft gemaakt met een andere man, Paul. Ruth en Paul gaan naar haar zonnige, idyllische villa aan het strand om de zomer door te brengen. Zij hebben het goed samen, tot er ineens vreemde dingen beginnen te gebeuren. Wanneer de remmen van de auto niet meer werken, ontsnapt Ruth op het nippertje aan de dood. Bij een defect aan de duikapparatuur verdrinkt ze bijna. Wie is de persoon die achter die opgezette ongevallen steekt?

Matige film waarin een getrouwde vrouw met een andere man op vakantie gaat waar een paar ongelukken gebeuren. Wel mooi gefilmd, mooi gemonteerd en ook een mooie soundtrack. Maar de driehoeksverhouding komt niet van de grond en het verhaal is vooral in de tweede helft wat ongeloofwaardig uitgewerkt. Een nipte 3.0 sterren.