Love Me Deadly (1973)

Alternatieve titel: Secrets of the Death Room

Horror

geregisseerd door Jacques Lacerte
met Mary Charlotte Wilcox, Lyle Waggoner en Christopher Stone

Een sekte van duivelaanbidders en necrofielen verhuist naar Los Angeles en bouwt er een begrafenisonderneming. Het wordt zo de meest onnatuurlijke basisplaats voor een vereniging tussen de levenden en de doden. De achttienjarige Lindsay bezoekt er elke avond haar vader, wiens lijk nog niet is opgebaard.

avatar van brucecampbell
Dit lijkt me ook wel iets bizar!

avatar van Vascago
LOL @ duivelsaanbieders en necrofielen. Mooie combinatie

Een zeer excentrieke film.

avatar van wendyvortex
Lindsay heeft een klein probleempje met haar relaties, ze is namelijk necrofiel, gelukkig is de plaatselijke begrafenisondernemer dat ook en worden er regelmatig bijeenkomsten georganiseerd.
Indien nodig worden er wat onwillige slachtoffers geregeld.
Film lijkt grotendeels een serieus drama te willen voorstellen, inclusief iets te veel romantische muziek en ballads.
Bizar werkje uit de jaren zeventig.

avatar van alexspyforever
Met necrofilie als thema dat zou wel eens een ziek filmpje op kunnen leveren. Dat valt echter lelijk tegen. Uiteindelijk ligt de focus veel meer op de rouwverwerking van Lindsay omwille van haar overleden vader. Dus ja als drama wel redelijk geslaagd al wordt er ook nogal veel gebruik gemaakt van flash backs via montages om de achtergrond en de relatie van de protagoniste met haar vader uit de doeken te doen. Voor een horrorfilm is het allemaal te braafjes.
Volgens mij is de titel van de film een woordspeling.