Carolina Moon (2007)

Verenigde Staten / Canada
Mystery / Drama

geregisseerd door Stephen Tolkin
met Claire Forlani, Oliver Hudson en Josie Davis

Tori (Claire Forlani) is een meisje met visioenen. Ondanks haar gave kan ze niet voorkomen dat haar beste vriendin wordt vermoord. Het is voor Tori zelf onduidelijk wie de dader is, maar de hoofdverdachte voor Tori is haar eigen vader die haar dezelfde avond nog heeft mishandeld en een erg agressief karakter heeft. Een paar weken na deze vreselijke gebeurtenis verhuist Tori en vertrekt uit het kleine plaatsje Carolina. Achttien jaar later komt ze weer terug in haar geboorteplaats om haar eigen winkel te openen en achter de waarheid te komen. Hier is echter niet iedereen blij mee, omdat een aantal mensen Tori verdenken van de moord op haar vriendin. Sinds Tori haar terugkeer in Carolina krijgt ze weer last van visioenen. Samen met de broer van haar jeugdvriendin, Cade (Oliver Hudson) komt ze achter de verschrikkelijke waarheid....

avatar van HarmJanStegenga
Hmmm, vrijdag op tv. Omdat ik deze zelf heb toegevoegd waag ik toch misschien maar een gokje.

avatar van thomzi50
Goeie reden

avatar van HarmJanStegenga
sjah, ik heb natuurlijk niet voor niks al die moeite gedaan

avatar van TheRisingSun
Claire Forlani is ook wel een goede reden om te gaan kijken!

avatar van Zeeleeuw
Lijkt me een erg indrukwekkend film.
Ik ga 'm opnemen, aangezien er behoorlijk wat dingen op tv komen vanavond. Dus morgen of later op de avond nog maar'ns loeren.

avatar van danielleurk
De trailer bekeken, en ziet er goed uit. Denk wel dat ik hem ga zien vanavond. Lijk me spannende film

avatar van matthijs_013
cliché onrealistisch televisiefilmpje.

avatar van HarmJanStegenga
Mooie film! Vanaf de eerste minuut wist de film mij te boeien en wisten de hoofdpersonen mijn medeleven te winnen! Het verhaal is goed en kent enkele verassende plotwendingen! Tot het einde bleef ik in spanning wie de dader zou zijn, want op een gegeven moment begon ik iedereen te verdenken. De acteerprestaties van zowel Forlani als Hudson waren goed! Dikke voldoende voor deze toch (redelijk) onbekende film!

avatar van martlybra
matthijs_013 schreef:
cliché onrealistisch televisiefilmpje.

Helemaal mee eens. Matige acteerprestaties en gewooon zo voorspelbaar...

avatar van Spetie
Hele aardige film met goed acteerwerk. Misschien een beetje een standaard einde, maar verder zeer zeker niet slecht!

avatar van queenie
Aardige film, goed voor een filmavondje. 3*

ik geef alleen al een 5,0 voor forlani.
dat is nu nog eens een karakter actrice.
en heeft ze heeft een hele mooie gezichts uitstraling.
brrr...krijg er gewoon de bibbers van.

avatar van tal1b
el padrino schreef:
ik geef alleen al een 5,0 voor forlani.
dat is nu nog eens een karakter actrice.
en heeft ze heeft een hele mooie gezichts uitstraling.
brrr...krijg er gewoon de bibbers van.

idd forlani is nie slecht.
maar komop de film is het wel, het einde is te triest voor woorden.
het begin is wel aardig

Heb hem juist toevallig gezien en hij kon me zeker wel bekoren. Me geen seconde verveeld en ook al was het al gauw duidelijk dat die vader er niks mee te maken had, bleef het toch gissen naar wie nu de werkelijke dader was.
Ook de acteerprestaties waren méér dan behoorlijk en de visioenen vond ik ook op een interessante manier in beeld gebracht. Geen topper, maar zeker de moeite.

avatar van Woutrr
Film was wel goed!
Alleen spijtig dat het einde zo belachelijk moest zijn: Pas op een slang achter u ... flauwer kon haast niet

avatar van wwelover
Rare film. Boeiend dat wel, maar om nou te zeggen goed. Nee niet heel erg. Vreemd in elkaar gezet. Spannend wel maar ben hem alweer helemaal vergeten.

avatar van nachtgekko
net gekeken, en sorry hoor mensen maar deze doet et em niet bij mij
Vond er geen r*k aan. Doe mij maar iets met wat minder clichés en slappe dialogen.
Dat einde had nog grappig kunnen zijn, ware het niet dat het zo'n ongelofelijk domme lutser was met dat pistooltje.
Gelukkig zijn er nog andere films

avatar van Maruk_17
Film die niet verveelde.. maar of deze film me lang bij blijft.. ik denk het niet
Einde was inderdaad wel wat zwak, en ook het verhaal was denk ik niet heel sterk

geef er toch een 2,5* voor omdat de film toch tot het eind op een bepaalde manier kon boeien

Daar gaat het ook om.

avatar van ILDIB
Ondanks forlani niet heel erg best. Te traag en darom maar op dubbelspeed gekeken. Erg simpel allemaal. Gelukkig toch net genoeg kwaliteit om uit te zitten, waarschijnlijk vanwege Davis..

Best leuk en spannend!
Ik zat pas Meet Joe Black te kijken waarin Claire Forlani speelde...Er viel me iets op aan haar,maar ik wist niet wat.
Toen dacht ik ineens aan deze film..(heb deze ong.half jaar terug gezien)dus ik op Imdb kijken,en ja hoor,hier speelde ze dus in haha

avatar van centurion81
Gewoon een niet hoogstaande film waar ook niet veel op aan te merken valt. Prima voor een doordeweekse avond met je vriendin op de bank!

avatar van DragQueen
Aardige film, die wel erg voorspelbaar is op sommige punten. het verhaal is wel in orde verder. maar ik heb toch het gevoel dat er meer inzat. het acteerwerk van forlani is trouwens prima. van de rest van de cast valt dat helaas niet altijd te zeggen. leuk om eens te zien, maar geen hoogvlieger. 2,5 ster.

avatar van DjFrankie
Echte Net 5 film, leuk om en keer gezien te hebben.

avatar van Noodless
Ondanks het goede acteerwerk van Forlani weet de film de kijker niet echt te boeien.
Daarvoor is het verhaal te ongeloofwaardig en komen bepaalde scènes te simpel of flauw over.
Bv. de uitwerking van Tori's gave , de benaderingen door haar vader, de scène met de fantasie - slang ( heel flauw ) .....
De voorspelbaarheid is ook troef in deze film, maar dat deerde nog niet zo.
Het slot daarentegen is heel zwak. 4/10