Kapitein Rob en het Geheim van Professor Lupardi (2007)

Alternatieve titel: Kapitein Rob

Nederland
Avontuur

geregisseerd door Hans Pos
met Thijs Römer, Katja Schuurman en Arjan Ederveen

De waanzinnige Professor Lupardi (Arjan Ederveen) heeft een machine ontwikkeld waarmee hij het klimaat van de hele wereld naar zijn hand kan zetten en daarmee zelfs de wereld zou kunnen vernietigen. Lukt het Kapitein Rob (Thijs Römer) om samen met de mooie Paula (Katja Schuurman) de wereld te behoeden voor een ramp?

Metde kids gekeken. Vond het wel een redelijke film voor de kids

avatar van Shadowed
Niet bijzonder.

Voor kinderen is dit wat geschikter, deze boekverfilming. De boeken heb ik overigens wel liggen ergens, maar wegens gebrek aan interesse nooit opengeslagen. Daarom de film maar opgezet die me misschien toch wel weer kon overtuigen.

Römer speelt nogal saai maar niet slecht. Hij doet vrij weinig wat zijn personage echt grappig, bijzonder of sympathiek maakt. Schuurmans heb ik nooit goed gevonden. Gelukkig zijn Ederveen en Wouterse overduidelijk goede keuzes die hier en daar voor een komische noot zorgen.

Wel een verhaal dat boeiend klinkt, maar iets minder boeiend is gebracht. Duidelijk op kinderen gericht, maar in het algemeen best genietbaar voor elke leeftijd. Het is zeker niet top, maar om het nou zo slecht te noemen, nee niet echt.

Afgrijselijke film. Wat hebben die ei@#€! met één van mijn favoriete strips gedaan? Dit was niet te doen..

avatar van Brix
Alleen de titelsong van Danny Vera (1000 Miles) is de moeite waard.