Kapitein Rob en het Geheim van Professor Lupardi (2007)

Alternatieve titel: Kapitein Rob

Nederland
Avontuur

geregisseerd door Hans Pos
met Thijs Römer, Katja Schuurman en Arjan Ederveen

De waanzinnige Professor Lupardi (Arjan Ederveen) heeft een machine ontwikkeld waarmee hij het klimaat van de hele wereld naar zijn hand kan zetten en daarmee zelfs de wereld zou kunnen vernietigen. Lukt het Kapitein Rob (Thijs Römer) om samen met de mooie Paula (Katja Schuurman) de wereld te behoeden voor een ramp?

avatar van Quentin
Teleurstellende openingrecette, hopen dat het nog goed komt in de kerstvakantie.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Op de een of andere manier heb ik hier nooit zo in geloofd eerlijk gezegd. Een film zonder doelgroep. Te weinig nostaligisch voor de oude Kapitein Rob-fans en niet aansprekend genoeg voor de jonge kijkers. Plus een overdaad aan oude kinderboeken/jeugdhelden revivals uit Nederland in de bioscopen de afgelopen jaren. Bovendien is kapitein Rob ook al van voor de tijd van de ouders van nu.

Ik hoop oprecht dat het goed komt, maar ik heb zo mijn twijfels,

avatar van Quentin
Deel je mening geheel, personage spreekt het publiek niet aan en veel vertrouwen in Pos had ik al niet na zijn beroerde debuut.

Ik haat Thijs Römer dus van mij had dit niet gehoeven.

TimD
Had jij met Schuurman willen trouwen?

Of zit er iets anders achter de ''haat'' jegens Romer?

a) Ja.

b) Hij komt tevens gruwelijk irritant over en kan niet acteren.

avatar van jumpstylemovie
haha , Zag hem laats bij een vriend.
Die """kapiten Rob'''''''"' kan echt niet acteren.
Katja Schuurman daarentegen doet het hier nog niet zo slecht.
Hoe dan ook , Het is een slecte film met een paar leuke stukjes.
1.5***

Is deze film al uit in de bioscoop?
Eigenlijk weet ik niet goed wat ik van deze film moet verwachten.
Als ik zo kijk naar de reacties zal deze geen waarde voor mij hebben.
De meeste Nederlandse films lijken vaak op elkaar.

Draait al een tijdje.

avatar van BlueJudaskiss
Real_Movie schreef:
De meeste Nederlandse films lijken vaak op elkaar.

BlueJudaskiss schreef:

Ik vindt van wel

BlueJudaskiss schreef:

Onzin.

Idd onzin, er is echter wel een groter percentage drama dan bijvoorbeeld actie.

avatar van Brix
Deze film schiet totaal voorbij aan de doelgroep waarop hij gericht had moeten zijn, met name de lezers van de stripverhalen van Kapitein Rob.
Een goed avonturenverhaal spreekt daarbij ook de niet-kenners aan.
Maar een op-geleukte- en uit zijn sfeer gerukte filmversie irriteert eerder dan dat hij aanspreekt.
Daar zit niemand op te wachten denk ik.
En ook het jeugdigere publiek ziet liever serieus gemaakte , dan ' verkinderlijkte', en overdreven geacteerde films.

Kapitein Rob hoort thuis in een ander tijdperk.
Net als bijvoorbeeld Sherlock Holmes moet je hem niet in de 'moderne tijd'plaatsen, want daarmee verlies je meteen ook heel de sfeer die deze figuren voor een deel maken tot wat zij zijn.

Bovendien hoort Rob een man te zijn, en geen knulletje, met een stoppelbaardje dat hem een wat mannelijker uiterlijk moet verlenen.
Volgens eigen zeggen wordt Römer zelfs al zeeziek zogauw hij voet aan boord van een schip zet...
Wát een miscasting, net als de assistent van Prof. Lupardi trouwens.
Dat had natuurlijk Paul De Leeuw moeten zijn.
Met een brilletje, en vals gebitje was die helemaal klaar geweest.
(en niet te vergeten een regisseur die hem in de hand kon houden, want van overacting is hij niet wars)
Als Lupardi had ik graag Wim De Bie gezien, die zou er zeker een onvergetelijke vertolking aan gegeven hebben.

Voor mij hoeft er zeker géén vervolg te komen.
Tenminste niet met deze acteurs-en opzet.

Doe mij de Kapitein Rob stripverhalen van de geniale Pieter Kuhn maar...

avatar van Rocco1984
Die poster alleen al:) hij lijkt wel een beetje op dat mannetje uit Texas chainsaw massacre op de Atari 2600:)

En Wim de Bie in een kinderfilm? Volgens mij zou dat de allereerste leuke Nederlandstalige kinderfilm worden.

avatar van JohnWilliams
Ik moet hem nog zien maar ik ga er niet voor naar de bios. Dan ga ik toch liever naar 'The Golden Compass' of 'I'am Legend'.

avatar van ArcovandenBroek
Gistermiddag deze nog even zien, en best een aardige Nederlandse productie. Gewoon verstand op 0 en kijken maar!

Nog even gezien?
Heb je hem gedownload of zo?
Of ben je opnieuw naar de bios gegaan voor deze film...(wat ik met niet zo goed kan voorstellen).

avatar van ArcovandenBroek
Ik had maandag een biosdagje, dus deze film ook even meegepakt. Draaide vanwege kerst nog in Pathé De Kuip, en zo'n Pathé Unlimited kaart moet goed benut worden hè?

avatar van rondh
starbright boy schreef:

Ik hoop oprecht dat het goed komt, maar ik heb zo mijn twijfels,

Wel degelijk een doelgroep. Ik ben vandaag met mijn zoon naar deze film in de bios geweest. En er waren toch wel wat meer kinderen die dit een leuke film vonden; inclusief mijn zoon. Ze zaten bijna allemaal strak naar die film te kijken. Dus de voor de jonge kijkers is dit zeker aansprekend.

Ik persoonlijk vind het dan wel een mindere film, maar ik ben dan ook niet zo jong als die doelgroep.

Toch een voldoende. 3*

avatar van darkjaap
wat een slechte film zeg ongelooflijk die romer was echt beschamend slecht. en schuurman is ook echt niet geschikt hiervoor vind ik.
er waren nog wel een paar leuke stukjes maar hij is echt geflopt 1,5*

Rommelig en van bordkarton, maar best geinig en charmant. 2,5*

avatar van JohnWilliams
Deze lijkt me niet echt een leuke bioscoop film...dan ga ik liever naar 'The Mist', 'Waterhorse; Legend of the Deep' etc. etc.

avatar van hannes64
Kinderen tot een jaar of 10 zullen hier van smullen.
1 Ster....alleen voor katja schuurman.

Enigma
kos schreef:
a) Ja.

b) Hij komt tevens gruwelijk irritant over en kan niet acteren.

Daar sluit ik mij bij aan

avatar van Betamax
Sinds tijden weer een NL film gezien.
Heb alle (originele) delen van kapitein Rob en dit lijkt helemaal nergens op.
Het heet kapitein Rob maar het is absoluut geen kapitein Rob!
Acteren kan helemaal niemand in deze film (vooral die kinderen niet).
Verhaal ging nog een beetje.

hangt eigenlijk overal tusssenin ,amateur jamesbond achtige dingen soms , maar boeide ook niet , jammer had meer in gezeten , leuke kost voor de ( oudere ) kinderen , meer bassie en adriaan gehalte

avatar van breedbeeld
Verwacht je tegenwoordig niet meer zo'n zwakke Nederlandse film. En dat ook nog op echt alle fronten.

Zat die Adderveen nou de boel te zieken? Ik bedoel beeldacting was ok voor het personage maar zijn spreekacting, brrrr.
Schuurman kon alleen goed door Van Gogh geregiseerd worden lijkt het.
Woutertje Bos was niet eens de slechtste.lol

avatar van seeyoutoo
Ach mijn dochter van 12 heeft hem vanmiddag zitten kijken en ze vond h`m leuk, dus daar gaat het toch om. ff middagje kijk plezier

avatar van hannes64
breedbeeld schreef:

Schuurman kon alleen goed door Van Gogh geregiseerd worden lijkt het.
Woutertje Bos was niet eens de slechtste.lol

avatar van vph1272qm
heb em eigenlijk alleen gezien omdat arjan ederveen erin zit, ben grrot fan van die man en hij was hier weer geweldig..

maar voor nederlandse begrippen was het een vermakelijke film...