Kapitein Rob en het Geheim van Professor Lupardi (2007)

Alternatieve titel: Kapitein Rob

Nederland
Avontuur

geregisseerd door Hans Pos
met Thijs Römer, Katja Schuurman en Arjan Ederveen

De waanzinnige Professor Lupardi (Arjan Ederveen) heeft een machine ontwikkeld waarmee hij het klimaat van de hele wereld naar zijn hand kan zetten en daarmee zelfs de wereld zou kunnen vernietigen. Lukt het Kapitein Rob (Thijs Römer) om samen met de mooie Paula (Katja Schuurman) de wereld te behoeden voor een ramp?

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Hmm, Wim de Bie's poging om de rol van Professor Lupardi te bemachtigen is dus blijkbaar niet gelukt. Jammer.

Officiële website van de film. Teaser is al te bekijken.

avatar van Dogie_Hogan
gotti schreef:
Ben benieuwd. Zijn de strips eigenlijk ergens te verkrijgen?
In elke goede boekhandel, maar zie ook: : http://www.kapiteinrob.nl/

Thanks.

Geen onaardige teaser...

avatar van Quentin
Minister van Financiën Wouter Bos maakt zijn speelfilmdebuut in de nieuwe Nederlandse avonturenfilm Kapitein Rob en het geheim van professor Lupardi. Bos speelt in de film de rol van Minister President.

De contacten met Wouter Bos werden gelegd door Katja Schuurman, één van de andere hoofdrolspelers uit de film, die de PvdA-politicus persoonlijk kent van de verkiezings-programma’s van BNN. Regisseur Hans Pos: “Wouter Bos was direct enthousiast. Dit is een leuke knipoog naar de realiteit, en hij begreep dat heel goed. Bos heeft veel professionaliteit en talent, hij heeft zijn rol met verve vervuld. Niet zomaar elke politicus had dit kunnen doen.”

De regisseur denkt dat de politicus goed past in de film: “Dit is ideaal voor een verfilming van een stripverhaal. De film is eigenlijk een beetje ‘larger than life’ en dit draagt daar aan bij.”

....

avatar van raymon
Trailer is nu online, vind hem zelf nogal vaag door het gedeelte met de kinderen en nogal traag hier en daar.

Lelijke poster, waarom die explosies toch altijd op die hoezen?

Ik gok omdat er iets ontploft...

avatar van BlueJudaskiss
Heb hier een positief vooroordeel over, ben erg benieuwd!!

avatar van krang74
Ik speel mee als figurant in deze film
Ben benieuwd hoe het eruit komt te zien!

rayman
Ik ben heel benieuwd naar deze film, ik heb bijna alle delen van de kapitein Rob boeken in mijn bezit en heb deze altijd met veel plezier gelezen.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Nogal een Bassie en Adriaan/ Ernst Bobbie en de Rest niveau, zo komt de trailer over. Ben niet bekend met de boeken en weet ook niet voor welke doelgroep dit gemaakt is, maar gezien de trailer lijkt het gericht op enkel de állerkleinsten. Jammer.

avatar van Quentin
Die neus van Ederveen ...

Ederveen in z'n geheel. Ben d'r bang voor...

avatar van Mug
Mug
Dat het weer een typisch Ederveen personage is, ja, maar zeuren over zijn neus??? In de stripboeken heeft de professor ook zo'n karakteristieke neus. Ik zou Quentin (als ie op dit punt een serieuze recensie gaat schrijven) eerst willen adviseren eens door de Kapitein Rob strips te bladeren.

Dat het hoofdzakelijk een jeugdfilm zou worden, leek me wel duidelijk vanaf het begin van het gehele projekt.

avatar van Quentin
Ik had het over de kwaliteit van Ederveen's neus, slechte make-up in films stoort me altijd mateloos. Was verder geen waardeoordeel.

avatar van chiel
Ben bang dat dit een van de flops wordt tussen de hausse van Nederlandse films die de laatste maanden van het jaar worden uitgebracht. Scheepsjongens zal winnen denk ik. Ik vind het niet duidelijk genoeg wat je kunt verwachten. Niet serieus genoeg voor de (oudere) liefhebbers van de boeken en te onbekend voor de jeugd.

gotti schreef:
Ben benieuwd. Zijn de strips eigenlijk ergens te verkrijgen?

die liggen in alle mogelijke boekenwinkels, heb je uberhaupt wel gezocht ?

Lagen er in Juli nog niet. Uitgebracht tijdens het maken van deze film. Maar lang niet allemaal. Zie overal dezelfde liggen....

avatar van JohnWilliams
Wat ik hiervan moet denken? Het lijkt me in ieder geval GOED, ja echt waar. De film lijkt mij echt goed, maar om er nou heen te gaan naar de bios? Trailer was wel aardig, leuk verhaal!

avatar van raymon
ik las dat deze film 1,4 miljoen kosten?
Hoe flikken ze het toch in nederland zo een film te maken, erg knap moet ik zeggen met zo een lul budget!

avatar van BoordAppel
Het was er dan ook nogal aan af te zien las ik in de Volkskrant.

avatar van jackie
Arjan Ederveen steelt de show !

avatar van JohnWilliams
Is Arjan die gekke professor, als dat zo is.....in de trailer vond ik hem wel goed.