The Stranger (1973)

Alternatieve titel: Stranded in Space

Sciencefiction

geregisseerd door Lee H. Katzin
met Glenn Corbett, Sharon Acker en Cameron Mitchell

Astronaut Neil Stryker is terug op weg naar aarde, maar zijn capsule raakt uit koers. Wanneer hij wakker wordt in een ziekenhuis, vindt hij alles maar verdacht. Al gauw blijkt dat hij niet op aarde terecht is gekomen, maar op de planeet Terra, waar een totalitair regime heerst. Neil gaat een poging ondernemen om terug te keren naar aarde.

avatar van Vinokourov
Erg suf is dit allemaal, zelfs de heren van MST3K weten hier niet echt iets tofs te bedenken. Het idee van het plot is wel grappig bedacht, maar het kan nergens boeien. Slecht is het ook weer niet helemaal, dus vandaar 2,5*.

avatar van otherfool
Vinokourov schreef:
Slecht is het ook weer niet helemaal, dus vandaar 2,5*.

Sterker nog, ik vond het een bijzonder boeiende film! Het uitgangspunt is aardig en het sfeertje lekker intens. Ook wordt er nu eens niet dramatisch geacteerd. Eigenlijk verdient de film haar MST3K status dan ook niet (al had ik hem anders nooit van z'n leven gezien, dat dan weer wel).

3,5*.

avatar van mrklm
Astronaut Neil Stryker [Neil Corbett] belandt op een planeet die (wegens budgettaire beperkingen) een exacte 'kopie' van de Aarde is. Dat weten we omdat er drie manen zijn (die uiteraard zelden in beeld zijn) en omdat de planeet een repressieve dictatuur is die het niet zo heeft op de vrijdenkerij van de vreemdeling. Gezien het belachelijke basisidee is het bewonderenswaardig dat de cast zich daardoor niet van de wijs laat brengen, want het acteerwerk is veel beter dan je zou verwachten.