You and Me (1938)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Fritz Lang
met Sylvia Sidney, George Raft en Barton MacLane

Een winkeleigenaar neemt geregeld voormalige gevangenen aan in zijn winkel om hen een tweede kans te geven. Het gaat mis als een nieuwe medewerker (McClane) besluit om samen met twee kompanen de winkel te beroven.

avatar van badfans69
1 van de minder bekende films van Fritz Lang

Sympathieke film, maar nogal naïef betoog 'that crime doesn't pay'. En dat alles in het leven geld kost. Lang houdt het midden tussen een Capra achtige screwball comedy en zijn eigen noirs. Het levert een leuke film op, maar dat is het ook wel. Zijn andere films zijn bijzonderder. 3,5 sterren.

Ontgoochelende film van Fritz Lang met een merkwaardig begin en een al te zoetsappig einde. Daar tussenin de erg stichtelijke boodschap dat misdaad niet loont. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de mensen daarop zaten te wachten tijdens de Grote Depressie. Naast het teleurstellende verhaal valt ook het acteerwerk tegen. George Raft en Sylvia Sidney kunnen veel beter.

avatar van Tanita
BBarbie schreef:
Ontgoochelende film van Fritz Lang
Misschien omdat ie een 'inval-regisseur' was?

Tanita schreef:
Misschien omdat ie een 'inval-regisseur' was?

Dat weet ik niet, maar ik ben van Fritz Lang toch veel en veel beter gewend.