Lo Sparviero del Nilo (1950)

Alternatieve titel: Hawk of the Nile

1 stem

Italië
Avontuur

geregisseerd door Giacomo Gentilomo
met Vittorio Gassman, Folco Lulli en Silvana Pampanini

Leila keert van Parijs terug naar Egypte om bezit te nemen van de erfenis die haar vader heeft nagelaten. Haar neef Ibrahim beheert haar bezittingen, helaas niet altijd in haar belang. Ibrahim bedriegt Rachid, een jonge sjeik, door hem manschappen te geven, zogezegd om enkele Artesische putten te boren, maar in werkelijkheid is hij op zoek naar edelstenen. Rachid ontdekt de truc, maar belandt in een hinderlaag en men denkt dat hij dood is. Korte tijd nadien verschijnt in het gebied een bende, geleid door de "Havik van de Nijl", die Ibrahims opgravingen onderbreekt. Daarop neemt Ibrahim Leila gevangen en dwingt haar met hem te huwen.