Dinosaurs: Giants of Patagonia (2007)

Canada
Documentaire

geregisseerd door Marc Fafard
met de stem van Donald Sutherland

In de film volgen we de wereldvermaarde Argentijnse paleontoloog Rodolfo Coria langs een paar sites waar belangrijke vondsten gedaan zijn en we reizen terug in de tijd om deze geweldige dieren tot leven te zien komen. Zo ontmoeten we onder andere de gigantische planteneter Argentinosaurus - het grootste levende dier dat ooit op deze planeet heeft rondgelopen - en de schrikwekkende vleesetende Gigantosaurus.

avatar van Pieter Montana
Algemene informatie 3D Digital Cinema

Voor de 3D-films moet de kijker een bril dragen, waardoor hij via zijn linker- en rechteroog verschillende beelden waarneemt, wat de illusie van diepte creëert. Een digitale projector toont 144 beelden per seconde, die via een scherm van vloeibaar kristal gesplitst worden.

De term '3D' werd uiteraard in het verleden ook gebruikt, met de techniek van de bekende brilletjes met het rode en groene glas. Deze nieuwe technologie bezorgt de bioscoopbezoeker echter een geheel nieuwe ervaring die niet te vergelijken valt met de oude 3D techniek die enkele decennia geleden zijn intrede maakte.

Bron@Utopolis.be

Lijkt me wel leuk.