Senseless (1998)

geregisseerd door Penelope Spheeris
met Marlon Wayans, David Spade en Matthew Lillard

Student Darryl heeft maar één doel voor ogen: op eender welke manier zijn studie bekostigen. Voor de onstuitbare Darryl is geen baantje te zwaar, te belachelijk of te bizar. Hij zet alles op alles om zijn schuldeisers één stap voor te blijven zodat hij zijn dromen kan waarmaken. Maar Darryl heeft een plan. Om de eindjes aan elkaar te knopen doet hij mee aan een medisch experiment. Hij stelt zich kandidaat als proefkonijn voor een nieuw medicijn. Dit geneesmiddel brengt de gevoeligheid van de zintuigen tot ongekende hoogten. Aanvankelijk heeft het medicijn alleen maar voordelen, maar dan krijgt Darryl steeds meer en meer last van de neveneffecten.

vic
troep

avatar van petey
en ook nog eens leuk ook.

vrij grappig

avatar van nrggirl
best gezellige film kvond hem redelijk goe

Ik was benieuwd wat de score was van deze film, vond hem zelf wel geslaagd voor een comedy. Vond de score wel tegen vallen, geef hem *** dikke sterren. Vind wel dat het verhaal zoals hierboven beschreven, een beetje saai aan doen, maar hij is het toch echt niet. Er zitten een paar hilarische stukjes in. Kijk en oordeel zelf zou ik zeggen, zoveel goede comedy's zijn er niet de laatste tijd, dus pak deze uit de oude doos.

kArIzMa_TuRk
Leuke Grappige film

avatar van speedy23
Prettige komedie van Penelope Spheeris, die eerder in Wayne's World ('92) liet zien dat zelfs de platste grappen en grollen ontroerend kunnen zijn. Ditmaal speelt het verhaal zich niet af onder de white trash in kleinsteeds Amerika, maar gaat het over een zwarte underdog die het tot beursanalist wil schoppen. De hoofdrol is voor Marlon Wayans, een komiek die nu eens niet uit de stal van Saturday Night Live afkomstig is, maar, net als Will Smith furore maakte in een sitcom, in dit geval in Living Color...

Usual Suspect
Leuke komedie met een orgineel gegeven en een aantal erg leuke grappen.
Verder bevat de film goed acteerwerk en grappige personages.

3***

avatar van DragQueen
Hilarische komedie met klasse acteerwerk. leuk origineel bedacht verhaaltje. en nogal wat gedenkwaardige scenes, en toffe grappen. is gewoon om te lachen, om te zien in wat voor gekke situaties hij terechtkomt. ik heb me kostelijk vermaakt. 3,5 sterren.

avatar van indigoriico
wel grappig

avatar van Richard_Voorhees
Kijkend naar deze film besefte ik mij eigenlijk dat... de humor van Marlon Wayans in 15 jaar exact hetzelfde is gebleven! Veel van de flauwe grappen die hij hier gebruikte waren ook weer terug te zien in het vrij recente A Haunted House!
Afijn, in het begin dacht ik dat het verhaal voor een komedie nog best eens zou kunnen werken. Helaas is de humor van Wayans mij gewoon iets te flauw en kon ik eigenlijk maar weinig om de grappen lachen.
Verder waren de personages wel erg stereotype en cheesy. Enkel Brad Dourif is nog redelijk memorabel als de lichtelijk gestoorde labdocent van de school.
De avond was weer gevuld, maar er zijn veel meer leukere komedies op de markt.

avatar van Kondoro0614
Senseless

Leuke film!
Ik vond dit een erg leuke film om naar te kijken! Ik kon wel lachen om de grappen, en Marlon Wayans speelde zijn rol prima!

Ik ben altijd al wel een fan van Marlon Wayans, vele mensen vinden de film A Haunted House (2013) en deze deel twee niet zulke leuke films. Maar ik vind ook deze geniaal met hem!

De film was leuke bedacht! Een jonge die geld nodig heeft, en uiteindelijk terecht komt op een plek waar ze een soort van proefpersonen nodig hebben.Ook hier kon ik aardig om lachen, en dan vooral door de bijwerkingen! Ook was het grappig dat hij over allerlei dingen geen controle meer heeft!

Maar goed! Ik vond de film dus zeer geslaagd, alleen geef ik hem toch een 3.5*. Ik vond het op sommige momenten ook nou weer niet zo leuk als dat ik op andere momenten wel had!