ad
  • 8.184.935 stemmen

Die Kinder Sind Tot (2003)

Documentaire | 80 minuten

Genre: Documentaire

Alternatieve titel: De Kinderen Zijn Dood

Oorsprong: Duitsland

Geregisseerd door: Aelrun Goette

Met onder meer: Daniela Jesse, Rosemarie Jesse, Kerstin Boltz

IMDb beoordeling: 7,5 (86)

Over Die Kinder Sind Tot

Frankfurt aan de Oder, in de voormalige DDR is een uitzichtloze industriestad die sinds de val van de Muur geteisterd wordt door werkloosheid en armoede. In de zomer van 1999 laat de 23-jarige Daniela haar twee kleine kinderen alleen om er met haar minnaar op uit te trekken. Veertien dagen zitten de kinderen gevangen in het bloedhete appartementje, tot ze een lugubere dood sterven. De buren horen hun gekrijs, maar niemand doet iets. De kinderbescherming wist dat de kinderen gevaar liepen, maar kwam niet tussen beide. Hun oma woonde in hetzelfde appartementsgebouw, maar vergat te gaan kijken. Aelrun Goette, de regisseur van deze film, probeert te achterhalen hoe het zo ver kon komen. Wat bezielde Daniela, de jonge moeder die op haar zeventiende voor het eerst zwanger was en nadien nog drie andere kinderen kreeg, telkens van een andere man? Waarom liet haar moeder dit onder haar ogen gebeuren? Waarom greep de jeugdbescherming niet in? Maar vooral: waarom keek iedereen de andere kant op?

image

avatar van meurisse

meurisse

Ongelooflijk dat zoiets mogelijk is

Hoop dat ik er aan denk om deze documentaire op te nemen.

avatar van Robi

Robi

Inderdaad een schrijnende documentaire

Dit heeft iets te maken met die (ik meen) Japanse film? effe de naam kwijt...

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

• 20028 berichten

Dare Mo Shinai (Nobody Knows) bedoel je? Die film is heel losjes gebaseerd op een Japanse gebeurtenis in de jaren '80. Dus niet op deze gebeurtenis. Er zijn overigens nog meer films met dat thema, Demi-Tarif bijvoorbeeld.

Ah, thanks. Ik dacht dat Dare mo Shiranai ook gebaseerd was op iets buiten Japan, dus misschien deze gebeurtenis. Maar dat was wat anders dus.